Spring naar content

RECLAMECODE SOCIAL MEDIA GELDT OOK VOOR VLOGGERS

In de praktijk blijkt dat niet altijd duidelijk was of de Code ook voor vloggen geldt. Daarom is de toelichting bij de Code op dit punt verduidelijkt. De Code geldt dus zowel voor adverteerders als voor de bloggers, vloggers en online creators met wie zij samenwerken.

ACTUEEL

Adverteerders en marketeers die vlogs inzetten voor de promotie van hun producten of diensten willen graag meer duidelijkheid over de regels waaraan zij moeten voldoen. DDMA is houder van de Reclamecode Social Media en wil graag meer zichtbaarheid geven aan de Code. Diana Janssen, directeur DDMA: “DDMA heeft intensief samengewerkt met partijen als BvA, IAB Nederland, Thuiswinkel.org en samenwerkende uitgevers om te zorgen voor een heldere Code die laat zien wat wel en niet mag met reclame in social media. Door deze verduidelijking blijft de Code actueel.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Why is it important to prepare data for AI, and how to organize this process

Despite all the expectations that the Terminator story will come from the screens to real life soon, and the AI will conquer humanity, the reality is much brighter for the…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Ervaren communicatie- en contentspecialist (32-40 uur)

Ben jij een scherpe communicatie- en contentspecialist met strategisch inzicht en affiniteit met marketing? Weet je hoe je een vereniging positioneert als dé autoriteit in een snel veranderend vakgebied? En…
Lees meer
E-mail |

Herziene Code E-mail goedgekeurd door Stichting Reclamecode

De herziene Code E-mail is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Dat betekent dat de veranderingen in de Code vanaf 15 augustus 2025 voor alle organisaties in Nederland gelden.