Spring naar content

RECLAMECODE SOCIAL MEDIA GELDT OOK VOOR VLOGGERS

In de praktijk blijkt dat niet altijd duidelijk was of de Code ook voor vloggen geldt. Daarom is de toelichting bij de Code op dit punt verduidelijkt. De Code geldt dus zowel voor adverteerders als voor de bloggers, vloggers en online creators met wie zij samenwerken.

ACTUEEL

Adverteerders en marketeers die vlogs inzetten voor de promotie van hun producten of diensten willen graag meer duidelijkheid over de regels waaraan zij moeten voldoen. DDMA is houder van de Reclamecode Social Media en wil graag meer zichtbaarheid geven aan de Code. Diana Janssen, directeur DDMA: “DDMA heeft intensief samengewerkt met partijen als BvA, IAB Nederland, Thuiswinkel.org en samenwerkende uitgevers om te zorgen voor een heldere Code die laat zien wat wel en niet mag met reclame in social media. Door deze verduidelijking blijft de Code actueel.

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns

“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first…
Lees meer
AVG |

Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?

Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar…
Lees meer
Legal |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De…