Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Influencer marketing: geen Wilde Westen, maar een volwassen marketingkanaal met regels, toezicht en een certificering
Influencers staan regelmatig in de schijnwerpers. Niet alleen in hun eigen content, maar ook in nieuwsberichten over reclameherkenbaarheid, zoals afgelopen week. Dit nieuws verscheen naar aanleiding van een onderzoek van 16 Europese consumentenorganisaties. Het, volgens de Consumentenbond, “systematische gebrek aan transparantie” in content is natuurlijk…
Lees meer
Creative
DDMA
Influencermarketing
Post
Nieuws
|
Nieuwe gezichten in de commissies Influencer Marketing, Post en Creative
De DDMA Commissies Influencer Marketing, Post en Creative verwelkomen ieder een nieuwe lid. Jorrit Pier Eringa (Snapchat), Coert Knijnenberg (Nic. Oud) en Eva Schröder (Odido) brengen ieder hun eigen expertise en frisse blik mee naar hun vakgebied. Of het nu gaat om samenwerking tussen merken…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing
Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid en professionalisering in een markt die snel groeit, maar nog steeds worstelt met uiteenlopende standaarden…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Influencer marketing met impact: 7 voorbeelden van positief influencen
Sociale media zijn allang niet meer alleen een plek voor entertainment. Ze zijn een krachtig instrument voor positieve verandering. Van een jong meisje dat een community opbouwt tot autoriteiten die zelf influencer worden zoals politieagenten en artsen. We zetten een paar mooie voorbeelden voor je…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Vacature
|
Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Onderzoek
|
Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning
Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code (SRC) zocht het uit, door middel van de Influencer Monitor waarmee de SRC gecertificeerde influencers…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing
DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Digital Services & Markets Act
Artikel
|
AI & Contentcreatie: Transparantie en Aansprakelijkheid bij Online Reclame op Sociale Media
“Deze video is gegenereerd met hulp van AI” – is dit verplicht om te vermelden bij (influencer)content op TikTok of Instagram? Creators en marketeers experimenteren steeds vaker met AI-tools: van virtuele assistenten tot AI-gegenereerde video’s, captions en zelfs deepfake-stemmen. Maar hoe transparant moet je zijn…
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Artikel
|
Influencers onder vuur, niet alleen voor transparantie in reclame
Steeds vaker komen influencers in de problemen door wat ze doen of juist nalaten op sociale media. Of het nu gaat om het aanprijzen van illegaal gokken, het promoten van verboden schoonheidsbehandelingen of het niet melden van inkomsten: wie online actief is en veel mensen…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Influencerregels.com publiceert vernieuwde e-learning: influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven
Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in…