Spring naar content

DDMA heeft sinds 2019 een Commissie Voice, met daarin de meest toonaangevende Nederlandse voice-experts van dit moment. Zij hebben ervaring met het begeleiden en uitvoeren van voice-trajecten bij grote organisaties, en signaleren daarbij dat er op het gebied van privacy nog veel onduidelijkheid bestaat. Er is veel mogelijk, maar daarvoor is van belang dat de juristen op tijd bij het project betrokken worden. Ook is er behoefte aan informatie voor die jurist. Hoe werkt voice, en wat zijn de belangrijkste privacyvraagstukken? Met dit document uit de Explained-serie, een samenwerking tussen de Commissie Voice en de juristen van DDMA, willen we de sector verder brengen bij de inzet van voice als marketingkanaal en mogelijke obstakels wegnemen.

Let op: het kanaal voice is volop in ontwikkeling, dat kan betekenen dat de informatie in dit document verouderd is. Wij zullen ons best doen om het document up-to-date te houden, maar zorg dat je ook de datum op de voorpagina controleert.

Voice Explained

Download (2,56 MB)

Voice Explained – English

Download (2,35 MB)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Verslag van het DDMA Decision Makers Breakfast – 19 juni 2025 – Amsterdam 

Op een inspirerende donderdagochtend kwamen zo’n vijftien marketing-, sales-, data- en technologie-experts bijeen in Amsterdam voor het Decision Makers Breakfast, een initiatief van DDMA. De bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt…
Lees meer
AI Act |

AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?

Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike…
Lees meer
AI Act |

AI & Privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG

Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met twee wetten: de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Beide zijn bedoeld om mensen te beschermen, maar…