Filters: 
                    
            
                        Sorteer op: 
                        
                    
                 
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Marketing als motor van een duurzame revolutie
                De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou en je organisatie om bij te dragen aan een duurzamere wereld?
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Nieuws
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Genomineerden Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt
                DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de Customer Data Awards 2025. In totaal zijn zes organisaties genomineerd die volgens de vakjury uitblinken in het slim, effectief en verantwoord inzetten van klantdata. De awards worden uitgereikt op 27 november 2025, tijdens het marketingevent DDMA NEXT…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMA Elite – Marketing Operations: van essentieel en groeiend belang
                Het is een onderwerp dat al jaren in de coulissen meedraait, maar steeds vaker vol in de schijnwerpers lijkt te komen en waarvan de functie een naam heeft gekregen: Marketing Operations. DDMA’s commissie DDE wijdde er op 30 september een Elite-sessie aan, met twaalf deelnemers…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Cookies
                    
                                                        
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Digital Analytics
                    
                                                        
                        Legal
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Interview
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Data with Purpose: Why First-Party Data Is Crucial for NGOs
                In a data-driven world, NGOs face a different reality than commercial organisations. Instead of selling products or services, they build communities, foster trust, and strive for long-term social impact. But how do data, privacy, and digital innovation play a role in this mission?
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Fieldmarketing
                    
                                                        
                        Post
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen
                De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws. Maar om de klantervaring te verbeteren, moet je de klant begrijpen. En dat begint met…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                        
                        Digital Analytics
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing
                Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand tussen ambitie en praktijk. Slechts 44% beschouwt hun organisatie als datagedreven. En in de praktijk…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Digital Analytics
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Why is it important to prepare data for AI, and how to organize this process
                Despite all the expectations that the Terminator story will come from the screens to real life soon, and the AI will conquer humanity, the reality is much brighter for the sacks with bones. Without an effective data management strategy from our side, AI is capable…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        AI Act
                    
                                                        
                        Artificial Intelligence
                    
                                                        
                        Conversational AI
                    
                                                        
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen
                Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten van GenAI en slim datagebruik worden ze steeds effectiever, veelzijdiger en breder toepasbaar.
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Social Media
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein
                Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren veel gebruikers – vooral jongeren – ook nadelen zoals overprikkeling, schuldgevoel en druk om actief te zijn. De roep om…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                        
                        Marketingteam van de toekomst
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMA Barometer 2025 – Consumentenaandacht raakt op: van digitale overload naar betekenisvolle marketing
                De consument haakt af. Niet omdat marketing niet werkt, maar omdat het te veel is. Te veel schermtijd, te veel berichten, te veel communicatie over alles. Tijdens de DDMA Exchange Table, een kennisuitwisselingsessie over consumentenaandacht, met experts uit het vak, klonk een duidelijk signaal: de…