Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data-ethiek Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s onder druk staan. In deze aflevering van Shaping the Future deelt Noor Cloo, CEO van…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data-ethiek Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame relatie versterkt. Elke boodschap die je verstuurt en elk contactmoment moet daarom kloppen met wie…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Een nieuwe kijk op marketing: hoe marketeers de wereld kunnen veranderen

De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van klimaat, en dat raakt ons allemaal. Als marketeers hebben we de unieke kans om bij te dragen aan een duurzamere samenleving. Maar hoe pakken we dat aan? En wat kunnen we doen om echt verschil…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de organisatie op de rem trapt? En hoe veranker je ethiek in AI, zonder er een…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou en je organisatie om bij te dragen aan een duurzamere wereld?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Genomineerden Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt

DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de Customer Data Awards 2025. In totaal zijn zes organisaties genomineerd die volgens de vakjury uitblinken in het slim, effectief en verantwoord inzetten van klantdata. De awards worden uitgereikt op 27 november 2025, tijdens het marketingevent DDMA NEXT…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

DDMA Elite – Marketing Operations: van essentieel en groeiend belang

Het is een onderwerp dat al jaren in de coulissen meedraait, maar steeds vaker vol in de schijnwerpers lijkt te komen en waarvan de functie een naam heeft gekregen: Marketing Operations. DDMA’s commissie DDE wijdde er op 30 september een Elite-sessie aan, met twaalf deelnemers…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Legal
Interview |

Data with Purpose: Why First-Party Data Is Crucial for NGOs

In a data-driven world, NGOs face a different reality than commercial organisations. Instead of selling products or services, they build communities, foster trust, and strive for long-term social impact. But how do data, privacy, and digital innovation play a role in this mission?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Fieldmarketing Post
Artikel |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws. Maar om de klantervaring te verbeteren, moet je de klant begrijpen. En dat begint met…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand tussen ambitie en praktijk. Slechts 44% beschouwt hun organisatie als datagedreven. En in de praktijk…