Spring naar content

De CBT is vastgelegd in de Code Telemarketing 2020, die sinds 1 april onderdeel uitmaakt van de Nederlandse Reclame Code. Vanaf 1 juni 2020 mogen organisaties hun klanten maximaal 3 jaar na afloop van een contract telefonisch benaderen, tenzij ze hiervoor positief advies hebben ontvangen van de CBT. Meer informatie over de CBT, het indienen van de verlengingsaanvraag en het reglement vind je op balanstoetstelemarketing.nl. Via deze website kun je vanaf vandaag ook de aanvraag voor de verlenging van de beltermijn indienen bij de CBT.

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Wat je nu moet regelen voor ads in verkiezingstijd

Toen Meta aankondigde dat het vanaf oktober 2025 geen politieke of ‘issue’-advertenties meer zou toestaan in de EU, was dat geen principedebat, maar een compliancebeslissing. De nieuwe Europese regels voor…
Lees meer
AVG |

Pseudoniem is niet altijd anoniem: duidelijkheid over datadeling met derden

Wat gebeurt er als je data deelt zonder namen, maar wél met codes? In een recente zaak rond een failliete Spaanse bank kreeg Deloitte van toezichthouder SRB honderden reacties van…
Lees meer
AVG |

Europese rechter over datadoorgifte VS: vertrouwen onder voorwaarden

Het Hof van Justitie van de EU heeft zich opnieuw uitgesproken over de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. De uitspraak bevestigt dat doorgifte onder het huidige Data Privacy…