Spring naar content

Dit zijn de genomineerden

Ads testing: G-Star, Rituals, ABB Bouwgroep en assem.nl
Mobile: Philips (met twee cases), Intergamma en G-Star
Conversion Test: bol.com, Roompot Vakanties, Essent en Transavia
Personalisation: assem.nl, Aegon Nederland, Jackz.nl en Eneco

Inzendingen geven groei en ontwikkeling vakgebied weer

De awards zijn een initiatief van de DDMA commissie CRO (Conversion Rate Optimisation). Voorzitter Frank Overbeek: “We zijn als commissie CRO blij verrast met en diep onder de indruk van de hoeveelheid inzendingen. De CRO community is duidelijk volop in actie en bovendien bereid te dat delen, wat mooie tekenen zijn van de groei en ontwikkeling van ons vakgebied. Dat is ook terug te vinden in het niveau van de inzenders, waar we een breed aanbod zien in type bedrijven, industrieën en volwassenheid in het CRO vak.”

De uiteindelijke genomineerden hebben de jury overladen met een groot aantal uiteenlopende cases op het gebied van zakelijke meerwaarde, creativiteit en (statistische) onderbouwing. Overbeek: “Van de genomineerden kunnen we zeggen dat we in de grootste groep – Conversion Tests – verblijd werden door creatieve oplossingen. De cases in de categorie Mobile trakteerden ons op eenvoud in communicatie. De categorie Personalisation bood nieuwe invalshoeken en Ads Testing richtte zich op funnelbreed doorgevoerde toepassingen.”

Uitreiking

De DDMA Dutch CRO Awards worden op 21 september 2017 uitgereikt tijdens de Award avond in Edel in Amsterdam. Deze avond wordt verder ingevuld door 3 inspirerende keynotes van André Morys (Web Arts AG), Ada de Jong (ABN AMRO) en Niels van de Ven (Tilburg University) en aan elkaar gepraat door Martin van Kranenburg. Tickets zijn nog verkrijgbaar! 

Over DDMA Dutch CRO Awards

De awards zijn een initiatief van de DDMA commissie CRO (Conversion Rate Optimisation) en zijn bedoeld om het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B testen te belonen. De jury bestaat uit de 9 commissieleden, dit zijn leden en kennispartners van DDMA. Zij vormen een mix van tooling partijen, digital bureaus en adverteerders. Meer info: dutchcroawards.nl

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke Experimentation Heroes in de prijzen zijn gevallen. PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan met de winst naar huis in respectievelijk…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Optimization vs Personalization: How They Differ, Can Collaborate, and Learn from Each Other

While website optimization, achieved through A/B testing and various research methods, represents a more commonly practiced approach, personalization is still emerging. We definitely see more companies embracing Conversion Rate Optimization…