Spring naar content

Ook dit jaar waren er weer meer inzendingen dan de voorgaande jaren. De jury ziet een duidelijke ontwikkeling waarin de kwaliteit van de cases steeds hoger wordt. Jurylid Marc Borgers, die de prijzen uitreikte in een uitverkochte Kromhouthal: “Personalisatie gaat nu echt naar een hoger niveau door de toepassing van datagedreven modellen en algoritmes.”

RELEVANTIE EN PERSONALISATIE

De jury looft Wehkamp Warenhuis Boost, de winnende campagne vanwege de manier waarop klantdata is gebruikt om te personaliseren. “Maar ook de cultuur, de complexiteit en de gekozen aanpak zijn onderscheidend. Dit is de toekomst van e-mail: meer personalisatie en relevantie door content, timing en frequentie.” Als winnaar versloeg Wehkamp de andere genomineerde campagnes ‘Tips na aankoop’ van Coolblue, ‘Persoonlijke Auto-aanbevelingen: Het mes snijdt aan drie kanten’ van Marktplaats en ‘VT Wonen Voorjaarshuis Actie 2017’ van Sanoma/VT Wonen.

Relevantie voor de klant heeft ook prioriteit bij Marjolein Kleiberg (TUI), de nieuwe E-mail Vrouw van het jaar, zo blijkt uit het juryrapport. “Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.“ De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.

PUBLIEKSPRIJS

De week voorafgaand aan de uitreiking kon gestemd worden voor de Publieksprijs voor beste e-mailcampagne. Ruim een derde van de stemmen ging naar Wehkamp, dat hiermee de grote winnaar werd van de DDMA E-mail Awards 2017.

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…