Spring naar content

Ook dit jaar waren er weer meer inzendingen dan de voorgaande jaren. De jury ziet een duidelijke ontwikkeling waarin de kwaliteit van de cases steeds hoger wordt. Jurylid Marc Borgers, die de prijzen uitreikte in een uitverkochte Kromhouthal: “Personalisatie gaat nu echt naar een hoger niveau door de toepassing van datagedreven modellen en algoritmes.”

RELEVANTIE EN PERSONALISATIE

De jury looft Wehkamp Warenhuis Boost, de winnende campagne vanwege de manier waarop klantdata is gebruikt om te personaliseren. “Maar ook de cultuur, de complexiteit en de gekozen aanpak zijn onderscheidend. Dit is de toekomst van e-mail: meer personalisatie en relevantie door content, timing en frequentie.” Als winnaar versloeg Wehkamp de andere genomineerde campagnes ‘Tips na aankoop’ van Coolblue, ‘Persoonlijke Auto-aanbevelingen: Het mes snijdt aan drie kanten’ van Marktplaats en ‘VT Wonen Voorjaarshuis Actie 2017’ van Sanoma/VT Wonen.

Relevantie voor de klant heeft ook prioriteit bij Marjolein Kleiberg (TUI), de nieuwe E-mail Vrouw van het jaar, zo blijkt uit het juryrapport. “Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.“ De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.

PUBLIEKSPRIJS

De week voorafgaand aan de uitreiking kon gestemd worden voor de Publieksprijs voor beste e-mailcampagne. Ruim een derde van de stemmen ging naar Wehkamp, dat hiermee de grote winnaar werd van de DDMA E-mail Awards 2017.

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context

Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor…
Lees meer
E-mail |

Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels

Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open

On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s)…