Spring naar content

DDMA heeft sinds 2019 een Commissie Voice, met daarin de meest toonaangevende Nederlandse voice-experts van dit moment. Zij hebben ervaring met het begeleiden en uitvoeren van voice-trajecten bij grote organisaties, en signaleren daarbij dat er op het gebied van privacy nog veel onduidelijkheid bestaat. Er is veel mogelijk, maar daarvoor is van belang dat de juristen op tijd bij het project betrokken worden. Ook is er behoefte aan informatie voor die jurist. Hoe werkt voice, en wat zijn de belangrijkste privacyvraagstukken? Met dit document uit de Explained-serie, een samenwerking tussen de Commissie Voice en de juristen van DDMA, willen we de sector verder brengen bij de inzet van voice als marketingkanaal en mogelijke obstakels wegnemen.

Let op: het kanaal voice is volop in ontwikkeling, dat kan betekenen dat de informatie in dit document verouderd is. Wij zullen ons best doen om het document up-to-date te houden, maar zorg dat je ook de datum op de voorpagina controleert.

Voice Explained

Download (2,56 MB)

Voice Explained – English

Download (2,35 MB)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De…