Spring naar content

Barry Adams, juryvoorzitter en oprichter van Polemic Digital: “De jury vond de viaBOVAG.nl-case een uitstekend voorbeeld van innovatief denken en het toepassen van moderne technologie om SEO op grote schaal te automatiseren, met als gevolg een sterke groei van de website. Het is zeldzaam om een dergelijke combinatie van strategisch inzicht en geavanceerde technische implementatie te zien, en dat bracht deze case een stapje verder dan de andere genomineerden. HEMA was in staat om door de complexe data-omgeving, die typisch is voor grote organisaties, te navigeren, zodat ze de juiste informatie konden verzamelen om advertenties te personaliseren. Ze combineerden hun online en offline programma’s voor audience targeting en incrementaliteitsmetingen, en behaalden indrukwekkende resultaten voor het bedrijf. Het framework dat ze hebben ontwikkeld voor dit project kan er ook voor zorgen dat hun campagnes de komende tijd blijven verbeteren.”

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kirk Williams (ZATO), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Astrid Kramer (Astrid Kramer Consulting), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (16 november) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Ook interessant

Lees meer
Search |

How HEMA’s SEO Strategy Won the Friends of Search Award

The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And…
Lees meer
Influencermarketing |

Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’

Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…