Spring naar content

Barry Adams, juryvoorzitter en oprichter van Polemic Digital: “De jury vond de viaBOVAG.nl-case een uitstekend voorbeeld van innovatief denken en het toepassen van moderne technologie om SEO op grote schaal te automatiseren, met als gevolg een sterke groei van de website. Het is zeldzaam om een dergelijke combinatie van strategisch inzicht en geavanceerde technische implementatie te zien, en dat bracht deze case een stapje verder dan de andere genomineerden. HEMA was in staat om door de complexe data-omgeving, die typisch is voor grote organisaties, te navigeren, zodat ze de juiste informatie konden verzamelen om advertenties te personaliseren. Ze combineerden hun online en offline programma’s voor audience targeting en incrementaliteitsmetingen, en behaalden indrukwekkende resultaten voor het bedrijf. Het framework dat ze hebben ontwikkeld voor dit project kan er ook voor zorgen dat hun campagnes de komende tijd blijven verbeteren.”

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kirk Williams (ZATO), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Astrid Kramer (Astrid Kramer Consulting), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (16 november) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA publicatie: AI Search in de praktijk – van prompt tot antwoord

De manier waarop we online zoeken verandert razendsnel. Waar traditionele zoekmachines als Google en Bing jarenlang het speelveld bepaalden, nemen AI-modellen steeds vaker het stokje over. Niet langer een lijst…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search – Hoe pak je dat aan?

Nu we ons meer en meer bewegen richting een toekomst waarin marketinginvesteringen en hun rendement steeds meer afhankelijk zijn van privacygerichte oplossingen, zullen we als marketeers nieuwe manieren moeten vinden…