Spring naar content

De tijd begint te dringen. Op 25 mei treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend als GDPR) in werking. Dat de nieuwe privacywetgeving eraan komt, is al even bekend. Je mag veronderstellen dat organisaties onderhand weten wat ze te doen staat. De werkelijkheid is anders. Diverse onderzoeken, zoals de AVG peiling en een onderzoek van ECP en Verdonck, Klooster & Associates, tonen aan dat er nog veel moet gebeuren voordat Nederlandse organisaties klaar zijn voor AVG.

Adformatie interviewde Esther van de Bovenkamp (Programmamanager non-profit en onderzoek), Diana Janssen (Directeur) en Matthias de Bruyne (Legal Counsel) over de onduidelijkheden van de nieuwe privacywet en over zij twijfels wegnemen in de sector door onder andere de inzet van een AVG-hulplijn.

Naar het hele artikel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
AI Act |

Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AVG (3/4)

De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…