Spring naar content

De tijd begint te dringen. Op 25 mei treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend als GDPR) in werking. Dat de nieuwe privacywetgeving eraan komt, is al even bekend. Je mag veronderstellen dat organisaties onderhand weten wat ze te doen staat. De werkelijkheid is anders. Diverse onderzoeken, zoals de AVG peiling en een onderzoek van ECP en Verdonck, Klooster & Associates, tonen aan dat er nog veel moet gebeuren voordat Nederlandse organisaties klaar zijn voor AVG.

Adformatie interviewde Esther van de Bovenkamp (Programmamanager non-profit en onderzoek), Diana Janssen (Directeur) en Matthias de Bruyne (Legal Counsel) over de onduidelijkheden van de nieuwe privacywet en over zij twijfels wegnemen in de sector door onder andere de inzet van een AVG-hulplijn.

Naar het hele artikel

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Making sense of messy data: How organisations can turn disconnected streams into real customer value with a CDP

Like many cultural venues and entertainment organisations, theatres, museums, and music halls often sit on a wealth of customer data – ticketing, website analytics, email engagement, surveys – but much…
Lees meer
Digital Analytics |

Challenging the Feasibility of Digital Agency; A Bygone Era of Online Privacy or Stepping Stone to a New Understanding?

Artificial Intelligence, or more commonly known as AI, we can all admit that it would be virtually impossible not to have heard these two words, or letters, used in conjunction…
Lees meer
AI Act |

DDMA Template: AI-beleid

Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee,…