Spring naar content

Oelen heeft ruim twintig jaar ervaring in functies waar data, privacy en legal een belangrijke rol spelen. Hij was onder andere Hoofd Toezicht Private Sector bij de Autoriteit Persoonsgegevens en is sinds 2018 Chief Privacy Officer bij de NS. Vanuit deze ervaringen kent Oelen als geen ander het belang van privacybescherming en het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.

Oelen: ‘’DDMA is een branchevereniging die het beste uit twee werelden met elkaar combineert: marketing en privacy. De organisatie doet veel aan kennisverspreiding en educatie voor haar leden en hanteert met het Privacy Waarborg een keurmerk dat echt zorgt voor meer privacybewustzijn bij bedrijven. Ik ben erg blij dat ik vanuit mijn kennis en ervaring een bijdrage kan leveren aan de verdere ontwikkeling van de sector en specifiek het keurmerk.”

Diana Janssen, directeur van DDMA, is erg blij met het aantreden van Udo Oelen als nieuw bestuurslid. “Udo is met zijn expertise een zeer waardevolle toevoeging aan het bestuur van DDMA. Juist nu, in een periode waarin het belang van data en privacy veel aandacht krijgt, overziet Udo met zijn brede ervaring de sector.’’

Het DDMA-bestuur bestaat nu uit Robert van Geffen (Philips, voorzitter), Finbar Hage (Rabobank, penningmeester en vice-voorzitter), Pieter Meijer (Deloitte), Katja Sizova (Vodafone Ziggo) en Udo Oelen (NS).

Over DDMA

DDMA is de branchevereniging voor data en marketing en heeft als doel om de branche naar een hoger niveau te brengen. De ruim 300 leden van DDMA brengen en delen kennis over de inzet van data en technieken om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseert DDMA met en voor haar leden onderzoeksprogramma’s, netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het team van juristen adviseert de leden en de branche over de ontwikkelingen in de wetgeving. Ook geeft DDMA de branche een stem richting de stakeholders in Den Haag en Brussel met betrekking tot de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…
Lees meer
DDMA |

Certified by influencrregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…