Spring naar content

Deze template is de vervanger van de DDMA Checklist Bedrijfsbelang. In dit nieuwe document komen alle factoren aan bod die ertoe doen als je een belangenafweging gaat maken. Daarnaast leggen we in het bijgaande hulpdocument DDMA Hulp bij Gerechtvaardigd Belang Afwegingen de achtergrond uit bij iedere stap die gemaakt wordt. Op die manier krijg je meer inzicht in welke informatie een belangenafweging vereist. Tot slot kan de Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang helpen om iedere verwerking die jouw organisatie doet op grond van het gerechtvaardigd belang vast te leggen.

De checklist is niet getoetst bij de Autoriteit Persoonsgegevens en enkel een interpretatie van de bekende wet- en regelgeving. Wij zijn van mening dat het met een doordachte belangenafweging mogelijk is om persoonsgegevens te verwerken voor marketing op grond van het gerechtvaardigd belang.

Vraag Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang + hulpdocument aan 

Als lid kun je het Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang en het bijbehorende hulpdocument aanvragen. Dat doe je door een mailtje te sturen naar legal@ddma.nl. Nog geen lid? Lees hier meer over het lidmaatschap.

Romar van der Leij

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2022: Meerderheid consumenten staat open voor verkoop aan deur of op straat

60% van de Nederlandse consumenten staat ervoor open om aangesproken te worden door een werver op straat, aan de deur of op locatie. Voor goede doelen ligt dit percentage op…
Lees meer
DDMA |

Ticketverkoop jubileumeditie Friends of Search van start en inschrijving Friends of Search Awards geopend

Op 23 maart 2023, wordt voor de 3e keer het beste werk in Search bekroond tijdens Friends of Search Fest, een speciale festival-editie van het congres Friends of Search (georganiseerd…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging…