- Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
- Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
- De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
- De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.
Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.
Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932
Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.
Ook interessant

Lees meer
Legal
|
Reclamecode: Code Postfilter
De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De…

Lees meer
E-mail
|
Email accessibility: why it matters — and how to fix yours
Accessible emails: essential, not optional. Imagine opening an email and seeing only a blurry image with no explanation. Or trying to click a link that doesn’t work. For millions of…

Lees meer
AVG
|
Telemarketing op basis van klantrelatie verdwijnt: duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe opt-in-regels
Op basis van een klantrelatie zonder toestemming bellen? Dat mag nog even, maar niet lang meer. In dit artikel leggen we uit vanaf wanneer dat verandert en wat organisaties nu…