Spring naar content
  1. Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
  2. Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
  3. De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
  4. De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.

Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.

Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932

Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA bundelt AI-expertise: Commissies Conversational AI en AI worden één

We zijn verheugd om aan te kondigen dat de Commissie Conversational AI en de Commissie AI gecombineerd verder gaan onder één nieuwe commissie met de naam DDMA Commissie AI. In…
Lees meer
AVG |

Standaard cookiebanner generators: waar moet je op letten

‘Alles accepteren’, ‘Alles weigeren’, ‘Alleen essentiële cookies’: wie een webpagina bezoekt, komt ongetwijfeld in aanraking met een cookiebanner. Cookiebanners zijn een manier om toestemming te regelen van de gebruiker, waardoor…
Lees meer
DDMA |

De DDMA Commissies Post, Data Decisions & Engagement, AI en Social media krijgen versterking

Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Data Decisions & Engagement en Social media. Jeroen Kimmel (PSI-Vransen Direct Mail), Guus Rutten (GX | Part of Happy Horizon), Merel Donkers (PostNL)…