Spring naar content

DDMA Whitepaper – Zo pas je conversational AI toe in je contactcenter

Download (2,72 MB)

In dit whitepaper komt het hebben over het volgende: het bepalen van het proces in 6 stappen en de benodigde expertise (hoofdstuk 1), het vaststellen van doelen (hoofdstuk 2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (hoofdstuk 3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (hoofdstuk 4). Tot slot sluiten we af met de juridische overwegingen die je moet nemen (hoofdstuk 5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (hoofdstuk 6) en geven we een aantal bruikbare use cases (hoofdstuk 7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: ‘De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven.  Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn.’

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De…