Vertrouwen in een organisatie is de nummer één voorwaarde voor klanten om gegevens te delen, blijkt uit de DDMA Privacy Monitor. Om dat vertrouwen op te bouwen en te behouden is alleen voldoen aan wetten en regels niet genoeg. Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat mensen echt het gevoel hebben dat hun gegevens in goede handen zijn. Dit levert niet alleen tevreden klanten op, maar is ook belangrijk voor compliance, governance, reputatie én de business. Een datavisie, duidelijke kaders voor datagebruik en een praktische vertaling daarvan voor medewerkers zijn hiervoor onmisbaar. Daarom heeft DDMA samen met de Argumentenfabriek de Workshop ‘Data-ethiek in de praktijk’ ontwikkeld.
‘Deze workshop heeft me echt geholpen om heldere uitgangspunten voor datagebruik te creëren voor KLM.’ – Mark Kramer, Director Customer Experience KLM
‘De nieuwe inzichten uit deze workshop hebben ervoor gezorgd dat ik bij een Data Protection Impact Assessment (DPIA) ook ethische vragen stel aan de business.’ – Michiel van Schaijk, Privacy Officer NS
Vroegboekkorting tot 1 januari 2021
We bieden deze workshop vanaf nu aan met een fikse vroegboekkorting – uiteraard bovenop de korting die je als lid sowieso krijgt. Voor de eerste workshop op 4 maart krijg je 75 euro korting als je je vóór 1 januari inschrijft (reguliere ledenprijs: 250 euro). Voor de in-house variant op maat bespaar je zelfs 500 euro bij aanmelding dit jaar (reguliere ledenprijs: 1.500 euro).
- Lees hier wat de workshop inhoudt en voor wie het interessant is
- Of meld je direct aan voor de Workshop Data-ethiek in de praktijk op 4 maart (max 10 personen)