Spring naar content

Vertrouwen in een organisatie is de nummer één voorwaarde voor klanten om gegevens te delen, blijkt uit de DDMA Privacy Monitor. Om dat vertrouwen op te bouwen en te behouden is alleen voldoen aan wetten en regels niet genoeg. Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat mensen echt het gevoel hebben dat hun gegevens in goede handen zijn. Dit levert niet alleen tevreden klanten op, maar is ook belangrijk voor compliance, governance, reputatie én de business. Een datavisie, duidelijke kaders voor datagebruik en een praktische vertaling daarvan voor medewerkers zijn hiervoor onmisbaar. Daarom heeft DDMA samen met de Argumentenfabriek de Workshop ‘Data-ethiek in de praktijk’ ontwikkeld.

‘Deze workshop heeft me echt geholpen om heldere uitgangspunten voor datagebruik te creëren voor KLM.’ – Mark Kramer, Director Customer Experience KLM

‘De nieuwe inzichten uit deze workshop hebben ervoor gezorgd dat ik bij een Data Protection Impact Assessment (DPIA) ook ethische vragen stel aan de business.’ – Michiel van Schaijk, Privacy Officer NS

Vroegboekkorting tot 1 januari 2021

We bieden deze workshop vanaf nu aan met een fikse vroegboekkorting – uiteraard bovenop de korting die je als lid sowieso krijgt. Voor de eerste workshop op 4 maart krijg je 75 euro korting als je je vóór 1 januari inschrijft (reguliere ledenprijs: 250 euro). Voor de in-house variant op maat bespaar je zelfs 500 euro bij aanmelding dit jaar (reguliere ledenprijs: 1.500 euro).

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
AI Act |

Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: Cookiewet (2/4)

De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…