Spring naar content

Vertrouwen in een organisatie is de nummer één voorwaarde voor klanten om gegevens te delen, blijkt uit de DDMA Privacy Monitor. Om dat vertrouwen op te bouwen en te behouden is alleen voldoen aan wetten en regels niet genoeg. Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat mensen echt het gevoel hebben dat hun gegevens in goede handen zijn. Dit levert niet alleen tevreden klanten op, maar is ook belangrijk voor compliance, governance, reputatie én de business. Een datavisie, duidelijke kaders voor datagebruik en een praktische vertaling daarvan voor medewerkers zijn hiervoor onmisbaar. Daarom heeft DDMA samen met de Argumentenfabriek de Workshop ‘Data-ethiek in de praktijk’ ontwikkeld.

‘Deze workshop heeft me echt geholpen om heldere uitgangspunten voor datagebruik te creëren voor KLM.’ – Mark Kramer, Director Customer Experience KLM

‘De nieuwe inzichten uit deze workshop hebben ervoor gezorgd dat ik bij een Data Protection Impact Assessment (DPIA) ook ethische vragen stel aan de business.’ – Michiel van Schaijk, Privacy Officer NS

Vroegboekkorting tot 1 januari 2021

We bieden deze workshop vanaf nu aan met een fikse vroegboekkorting – uiteraard bovenop de korting die je als lid sowieso krijgt. Voor de eerste workshop op 4 maart krijg je 75 euro korting als je je vóór 1 januari inschrijft (reguliere ledenprijs: 250 euro). Voor de in-house variant op maat bespaar je zelfs 500 euro bij aanmelding dit jaar (reguliere ledenprijs: 1.500 euro).

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…
Lees meer
Data-ethiek |

Duurzaamheidsclaims in marketing: wat mag en wanneer is sprake van misleiding?

Niemand kan er meer omheen: consumenten kiezen steeds bewuster voor merken met een duurzame impact. Sterker nog, dit wordt vanuit de overheid via campagnes en wetgeving gestimuleerd. Als bedrijf is…
Lees meer
Cookies |

The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era

Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical…