Spring naar content

Sinds het begin van de pandemie overleggen brancheverenigingen, opdrachtgevers en opdrachtnemers op regelmatige basis met elkaar, onder andere over de impact van COVID voor huis-aan-huis- en straatwerving Het meest recente overleg vond plaats op maandag 20 december 2021, naar aanleiding van de persconferentie van zaterdag 18 december 2021. De meest uit het oog springende aandachtspunten die in het overleg aan bod kwamen zijn:

  • Vervoer naar locatie: Personen uit een ander huishouden die samen in één auto rijden dienen een mondkapje te dragen, zoals de Rijksoverheid hier adviseert.
  • Zelftests: Het zoveel mogelijk stimuleren van het gebruik van zelftests door wervers voorafgaand aan de werkzaamheden

Handleiding geactualiseerd
De eerder opgestelde Handleiding Werven, werken en collecteren in de 1,5 samenleving is op basis van het overleg op 20 december 2021 licht aangepast naar de actuele situatie rondom COVID.

Handleiding Werken, werven en collecteren in de anderhalvemetersamenleving (update: december 2021)

Download (251,17 KB)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing…
Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…