Spring naar content

“Ik ben enorm vereerd om DDMA’s 20-jarig jubileum als directeur mee te maken en te vieren. Deze mijlpaal biedt ons de kans om terug te kijken op de bijzondere weg die we samen hebben afgelegd en de impact die we hebben gehad op het datagedreven marketingvak.

Die bijzondere weg is duidelijk te herkennen als ik kijk naar de ontwikkeling van het vakgebied. DDMA begon in 2004 als reactie op de uitdagingen in die tijd: spam, telemarketing en de behoefte aan zelfregulering. Uiteindelijk is DDMA uitgegroeid tot een autoriteit op nog veel meer thema’s binnen het vak. Denk aan privacy, data-ethiek en consumentenvertrouwen, maar ook aan actuele thema’s als AI en influencer marketing. Dit aanpassingsvermogen heeft ons altijd in staat gesteld onze leden effectief te ondersteunen bij veranderingen en de snelle ontwikkelingen in technologie en wetgeving, maar ook om hen een krachtige stem te geven richting toezichthouders en beleidsmakers in Den Haag en Brussel.

Hierbij móét ik natuurlijk de tomeloze inzet benoemen van de vakexperts in onze commissies en het bureauteam. En natuurlijk ook de fijne samenwerking met ons bestuur. Toen ik voor het eerst met DDMA in aanraking kwam, was ik direct onder de indruk van de gedrevenheid – intern en bij onze vrijwilligerscommissies. Bovendien voelt iedereen zich betrokken en vormen we echt een team. Dit warme clubhuisgevoel en de enorme drive is direct merkbaar elke dag als ik het DDMA-kantoor binnenloop.

Nu we dit jubileumjaar vieren, kijk ik vol verwachting naar de toekomst. De uitdagingen in het vooruitzicht zijn talrijk en groot. Zeker met het oog op de razendsnelle ontwikkelingen rondom nieuwe technologische mogelijkheden, nieuwe wetgeving en veranderend consumentengedrag.  Één ding blijft zeker: samen met onze leden en commissies bouwt DDMA aan een sector die innovatief, ethisch én duurzaam is.

Mijn dank gaat uit naar iedereen die ons heeft gebracht tot waar we nu staan. Met een speciale shout-out naar Diana Janssen, mijn voorganger, die 17 jaar aan het roer heeft gestaan en DDMA naar grote hoogtes heeft gebracht. Op naar de toekomst, vol kansen, samenwerking en groei!”

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei

In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait…