Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Interview |

Optimization vs Personalization: How They Differ, Can Collaborate, and Learn from Each Other

While website optimization, achieved through A/B testing and various research methods, represents a more commonly practiced approach, personalization is still emerging. We definitely see more companies embracing Conversion Rate Optimization (CRO), testing and research. But in terms of personalization, it’s safe to say that most…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Digital Analytics in transition: Privacy, tooling and future trends

In today’s digital analytics landscape, analysts are navigating a dynamic and challenging terrain. Despite these formidable challenges, the role of analysts has never been more critical. We must rise to the occasion, providing strategic recommendations to our businesses and executing these recommendations with precision. In…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

You don’t know what you got, till it’s gone: Why you need to monitor your tracking- and tagging setup

It is probably the biggest nightmare for online professionals, decision makers and data analysts: unreliable and incomplete data.
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Interview Matteo Zambon: Is sGTM geschikt voor elke organisatie?

In dit interview spreken we met ware pionier op het gebied van digital analytics. Matteo Zambon. Een analytics-expert die het Italiaanse landschap van Google Tag Manager (GTM) en Google Analytics eigenhandig heeft vormgegeven. Hij is geen typisch academische analytics-expert; in plaats daarvan heeft hij het…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Tim Wilson (Analytics Power Hour): ‘We moeten comfortabel worden met de probabilistische aard van analytics.’

Tim Wilson is een analytics consultant met meer dan twee decennia aan ervaring. Fijn voor ons dat hij gaat spreken op de DDMA Digital Analytics Summit op 12 oktober. We kregen de kans om vooraf met hem in gesprek te gaan over de volwassenheid van…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Interview |

Navigating the Evolving Landscape of Experimentation: Challenges and Insights

The realm of experimentation is one of constant evolution, marked by a multitude of influences, perspectives, and advancements. From navigating the challenges of procuring reliable data despite increasingly stringent privacy regulations, to major corporations relinquishing their foothold in experimentation ventures – these factors collectively create…
Lees meer
Artificial Intelligence E-mail
Interview |

10 vragen aan Michiel van der Blij (Crossphase) ChatGPT laat de clichés in je teksten juist in leven

Michiel van der Blij, Lead webredactie bij Crossphase, ziet overal clichés. Zeker op het gebied van e-mailmarketing valt men vaak in herhaling en lijkt originaliteit ver te zoeken. We zijn daarom zeer verheugd dat hij dit jaar op het programma staat van de DDMA Email…
Lees meer
Artificial Intelligence
Interview |

Charida Dorder (auteur van ‘AI in marketing’): Hoe leiden we AI in goede banen?

AI is momenteel een van de allerheetste onderwerpen binnen de marketingindustrie. Opvallend, vindt Charida Dorder, oprichtster van A.I. for Marketing Academy en auteur van het boek ‘AI in marketing’, die een aantal jaar geleden nog door haar oude baas voor gek werd verklaard toen ze…
Lees meer
E-mail
Interview |

Dirk Jan Koekkoek (Mimecast): ‘BIMI gaat zeker impact hebben op de prestaties van e-mail’

Brand Indicators for Message Identification, oftwel BIMI, is een manier voor adverteerders om vertrouwen te creëren bij hun doelgroep. Hoe werkt dit precies? Wat zijn de voor- en nadelen? Zijn er al ervaringen? Wij vroegen het aan Dirk Jan Koekkoek, VP Product management bij Mimecast…
Lees meer
Search
Interview |

Beth Quigley (Wolfgang Digital): ‘The reduced control marketers have because of AI is not necessarily a negative change’

None other than Beth Quigley, Head of Growth at Wolfgang Digital, will be speaking at Friends of Search Fest 2023 on March 23 in Amsterdam. We got the chance to talk with her beforehand about the agency she works at, the increasing use of AI,…