Spring naar content

Frank Overbeek, voorzitter DDMA Commissie CRO: “In dit lustrumjaar van de DDMA Dutch CRO Awards was het weer een feest om zoveel mooie cases binnen te zien komen. De cases waren over het algemeen goed onderbouwd, met gedegen onderzoek en verrassende aanleidingen en oplossingen. Over het geheel gezien herkennen we wederom een stijging in het kwaliteitsniveau ten opzichte van vorig jaar. De winnende cases van John Beerens, Pearle, bol.com, RTL Nederland en Transavia geven dit niveau duidelijk weer.”

Winnaar acquisitie: John Beerens

Case: Fingerspitz – Kortingscodes: van teleurgestelde naar trotse gebruikers

Met deze case laat John Beerens andere genomineerden Essenza Home en POPfurniture achter zich. John Beerens wist door het creatief inzetten van kortingscodes uitstap in de checkout te verlagen, daling van de gemiddelde orderwaarde te voorkomen, bezoekers te stimuleren tot een transactie en zich goed te laten voelen over hun vondst zonder dat ‘neppe’ kortingsites hiervan profiteren

Winnaar conversie: bol.com

Case: Optimal Delivery Day

Met in totaal 8 varianten testte bol.com of ze klanten konden stimuleren een later bezorgmoment te kiezen, zonder dat conversie en klanttevredenheid daalden. Daarmee overtrof de marketplace-gigant andere genomineerden VodafoneZiggo, Staatsloterij en ANWB.

Winnaar mobiel: Pearle

Case: Servicing our customers online during and after COVID-19

Door de toegankelijkheid tot hun online lenzentool op mobiel te vergroten wist Pearle meer mensen te helpen om een goed geïnformeerde beslissing te maken en conversie te verhogen. Het aantal gemaakte afspraken is daarbij niet gedaald. Pearle wist daarmee andere genomineerden Harman (JBL) en RTL Nederland af te troeven.

Winnaar personalisatie: RTL Nederland

Case: Personalisatie door het terug ‘winnen’ van klanten

Door middel van 4 personalisatie-experimenten op hun ‘winback’-pagina van hun streamingdienst Videoland wist RTL Nederland meer klanten terug te winnen. RTL Nederland versloeg daarmee andere genomineerden Transavia en Nespresso.

Over de DDMA Dutch CRO Awards

De DDMA Dutch CRO Awards zijn dit jaar op 4 november 2021 uitgereikt, in Het Sieraad in Amsterdam. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke Experimentation Heroes in de prijzen zijn gevallen. PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan met de winst naar huis in respectievelijk…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Optimization vs Personalization: How They Differ, Can Collaborate, and Learn from Each Other

While website optimization, achieved through A/B testing and various research methods, represents a more commonly practiced approach, personalization is still emerging. We definitely see more companies embracing Conversion Rate Optimization…