Spring naar content

In deze bureaucompetitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor een opdrachtgever. De winnaar zet zichzelf op de kaart als autoriteit binnen het vakgebied en speelt zichzelf in de kijker van een (inter)nationaal publiek, met potentiële klanten.

De opdrachtgever: KNVB

De opdrachtgever dit jaar is KNVB (Koninklijke Nederlandse Voetbalbond). Bureaus kunnen uiterlijk 20 maart een motivatie indienen om mee te doen. KNVB beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname.

Gang van zaken voor geselecteerde bureaus

Nadat de KNVB op basis van de motivaties drie bureaus hebben geselecteerd, doorlopen deze bureaus de volgende stappen.

  • De bureaus ontvangen de case vanuit KNVB
  • De bureaus maken een ontwerp voor de mail op basis van de briefing van KNVB
  • De genomineerde bureaus dienen één HTML-e-mail in bij KNVB op basis van het design dat is geaccordeerd, die dynamische inhoud kan bevatten zoals beschreven in de briefing.
  • Het doelpubliek voor alle e-mails is uniform en zal worden geselecteerd door KNVB.
  • KNVB zal de verzending afhandelen met behulp van haar eigen systemen.
  • Alle communicatie zal gelijktijdig door KNVB worden verzonden.
  • KNVB zal de resultaten in kaart brengen en de winnaar bekend maken op de EMAS op 26 juni

Belangrijk: Als de verstrekte e-mail niet voldoet aan de regels, behoudt KNVB zich het recht voor om op elk moment af te zien van het verzenden van de e-mail.

Criteria

KNVB beoordeelt de verzonden e-mails op basis van de volgende metrics:

  • Conversieratio
  • Openratio
  • Click-to-open ratio
  • Afmeldratio
  • Beoordeling van creativiteit en originaliteit (door het e-mailmarketingteam van KNVB).

Casepitch en uitreiking

Op 26 juni, tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS), strijden de drie geselecteerde bureaus om de prijs. Ieder bureau houdt een pitch (8 tot 10 minuten) waarin ze hun aanpak, de redenering achter hun keuzes en het uiterlijk van hun campagne uitleggen. Daarna maakt KNVB de winnaar bekend.

Over de EMAS

Met ieder jaar bijna 500 bezoekers is de EMAS de grootste conferentie op het gebied van e-mail marketing automation in de Benelux. E-mailmarketeers, CRM-marketeers, digital marketeers en marketing automation-specialisten komen bijeen om te leren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onder meer deliverability, security, e-mail marketing automation en leadgeneratie. Voor bezoekers is de EMAS hét moment van het jaar om te sparren met internationale, toonaangevende sprekers binnen hun vakgebied. De volgende editie vindt plaats op 26 juni 2025 in Circa Amsterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoren bikkelhart, Mailblue, 100procent, Spotler, Happy Horizon, Deployteq, Wander Journeys, RapidSugar, Maileon, Ternair. Ga voor meer informatie naar emas.nu.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Acht jaar Battle of the Agencies: e-mailmarketing op het hoogste niveau

Acht edities lang is Ralph de Kruif betrokken geweest bij de ‘Battle of the Agencies’, een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de EMAS. Samen met interviewer Mark Kruisman blikt hij terug…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Making marketing automation work: here’s where to start

Marketing automation offers wonderful opportunities to make marketing, sales and service work better together. But in practice, it still often proves difficult to get systems to really land well in…
Lees meer
E-mail |

Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels

Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to…