Spring naar content

In deze bureaucompetitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor een opdrachtgever. De winnaar zet zichzelf op de kaart als autoriteit binnen het vakgebied en speelt zichzelf in de kijker van een (inter)nationaal publiek, met potentiële klanten.

De opdrachtgever dit jaar is retailer Brabantia. Bureaus kunnen tot uiterlijk 5 april een motivatie indienen om mee te doen. Brabantia beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname.

Gang van zaken voor geselecteerde bureaus

Nadat Brabantia op basis van de motivaties drie bureaus hebben geselecteerd, doorlopen deze bureaus de volgende stappen.

  • De bureaus ontvangen de case vanuit Brabantia
  • De bureaus maken een ontwerp voor de mail op basis van de briefing van Brabantia
  • De genomineerde bureaus dienen één HTML-e-mail in bij Brabantia op basis van het design dat is geaccordeerd, die dynamische inhoud kan bevatten zoals beschreven in de briefing.
  • Het doelpubliek voor alle e-mails is uniform en zal worden geselecteerd door Brabantia.
  • Brabantia zal de verzending afhandelen met behulp van haar eigen systemen.
  • Alle communicatie zal gelijktijdig door Brabantia worden verzonden.
  • Brabantia zal de resultaten meten en de winnaar bekend maken op de EMAS op 27 juni
  • Als de verstrekte e-mail niet voldoet aan de regels, behoudt Brabantia zich het recht voor om op elk moment af te zien van het verzenden van de e-mail.

Criteria

Brabantia beoordeelt de verzonden e-mails op basis van de volgende metrics:

  • Conversieratio
  • Openratio
  • Click-to-open ratio
  • Afmeldratio
  • Beoordeling van creativiteit en originaliteit (door het e-mailmarketingteam van Brabantia).

Casepitch en uitreiking

Op 27 juni, tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS), strijden de 3 geselecteerde bureaus om de prijs. Ieder bureau houdt een boeiende pitch (8 tot 10 minuten) waarin ze hun aanpak, de redenering achter hun keuzes en het uiterlijk van hun campagne uitleggen. Daarna maakt Brabantia de winnaar bekend.

Over de EMAS

Met vorig jaar bijna 500 bezoekers is de EMAS de grootste conferentie op het gebied van e-mail marketing automation in de Benelux. E-mailmarketeers, CRM-marketeers, digital marketeers en marketing automation-specialisten komen bijeen om te leren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onder meer deliverability, security, e-mail marketing automation en leadgeneratie. Voor bezoekers is de EMAS hét moment van het jaar om te sparren met internationale, toonaangevende sprekers binnen hun vakgebied. De volgende editie vindt plaats op 27 juni 2024 in Circa Amsterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoren 100procent, Maileon, RapidSugar en Deploytec.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: Een Wereldwijde Vergelijking 

E-mailmarketing blijft een essentieel onderdeel van de digitale marketingstrategie voor bedrijven wereldwijd. De prestaties van e-mailcampagnes kunnen echter sterk variëren tussen verschillende continenten en landen. In dit derde en laatste…