Spring naar content

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten de kracht van artificial intelligence (AI) niet of niet optimaal, mede doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. In de vorige editie kwam Landal Greenparcs als winnaar uit de bus.

Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen. Nieuw dit jaar is dat de jury extra goed gaat letten op duurzaamheid door te toetsen of concepten bijdragen aan het behoud van de aarde en een goed milieu.

Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl

Over de DDMA AI Hackathon

De DDMA AI Hackathon is een initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Artificial Intelligence. De Commissie is van mening dat een ethische, verantwoorde benadering van AI organisaties én klanten veel kan opleveren. Om dit te bereiken richt onze Commissie AI zich op het delen van kennis en gaat daarbij het gesprek aan met beleidsmakers en experts uit het bedrijfsleven, met als doel meer draagvlak te creëren voor het gebruik van algoritmes en machine learning.

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…