Spring naar content

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten de kracht van artificial intelligence (AI) niet of niet optimaal, mede doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. In de vorige editie kwam Landal Greenparcs als winnaar uit de bus.

Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen. Nieuw dit jaar is dat de jury extra goed gaat letten op duurzaamheid door te toetsen of concepten bijdragen aan het behoud van de aarde en een goed milieu.

Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl

Over de DDMA AI Hackathon

De DDMA AI Hackathon is een initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Artificial Intelligence. De Commissie is van mening dat een ethische, verantwoorde benadering van AI organisaties én klanten veel kan opleveren. Om dit te bereiken richt onze Commissie AI zich op het delen van kennis en gaat daarbij het gesprek aan met beleidsmakers en experts uit het bedrijfsleven, met als doel meer draagvlak te creëren voor het gebruik van algoritmes en machine learning.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De grootste legal misvattingen over adverteren op social platformen

Adverteren op platformen zoals Meta en TikTok roept bij veel legal-afdelingen direct alarmbellen op. Terecht, want als marketeer ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, ook als je…
Lees meer
E-mail |

Making sense of messy data: How organisations can turn disconnected streams into real customer value with a CDP

Like many cultural venues and entertainment organisations, theatres, museums, and music halls often sit on a wealth of customer data – ticketing, website analytics, email engagement, surveys – but much…
Lees meer
Digital Analytics |

Challenging the Feasibility of Digital Agency; A Bygone Era of Online Privacy or Stepping Stone to a New Understanding?

Artificial Intelligence, or more commonly known as AI, we can all admit that it would be virtually impossible not to have heard these two words, or letters, used in conjunction…