Uitgangspunten van deze handleiding zijn:
- Beschermen van personen die door medewerkers of collectanten worden benaderd
- Beschermen van de medewerkers en collectanten zelf
- Voorkomen dat COVID-19 zich kan verspreiden door verkoop buiten de verkoopruimte, donateurs- en ledenwerving en collectes.
Deze handleiding biedt de minimale maatregelen die een organisatie zou moeten nemen om de veiligheid van werknemers, collectanten en mensen die worden benaderd, te borgen. Het kan wenselijk of nodig zijn voor specifieke sectoren aanvullende maatregelen te formuleren. Uiteraard staat het elke organisatie vrij verdergaande of meer (sector)specifieke maatregelen te treffen dan die hier worden meegenomen. Sectorspecifieke of aanvullende maatregelen kunnen als annex aan deze handleiding worden toegevoegd.
Handleiding Werken, werven en collecteren in de anderhalvemetersamenleving (update: december 2021)
Download (251 KB)Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing
|
Herziene Code Fieldmarketing goedgekeurd door DDMA-leden
Tijdens een extra Algemene Ledenvergadering op donderdag 30 maart zijn de herziene Code Fieldmarketing en Gedragscode Fieldmarketing unaniem aangenomen door de leden van DDMA. Zodra de Code Fieldmarketing is goedgekeurd…

Lees meer
Fieldmarketing
|
Gedragscode: Code Fieldmarketing
In deze Gedragscode voor Fieldmarketing (GFM) (2015) zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn op de Fieldmarketingdiensten Directe Verkoop en Promotie (via de kanalen streetmarketing, door-to-door en evenementenwerving) door…

Lees meer
Fieldmarketing
|
Update over plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage
Op maandag 27 maart hebben vertegenwoordigers van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) hun eerder aangekondigde plannen voor telemarketing en colportage (huis-aan-huis-werving) verder aan ons toegelicht. In dit…