Spring naar content

Winnaar Enterprise: Eneco

Volgens de jury illustreert de case van Eneco een uitdaging waar veel ondernemingen voor staan: hoe zorg je voor relevante, persoonlijke en consistente communicatie over alle kanalen heen, waarbij je maximaal rekening houdt met alle gegevens die je van klanten krijgt. Zowel over personalisatie vanuit service-oogpunt, als voor commercie. Eneco is zeer geslaagd in het tackelen van deze uitdaging, aldus de jury. De compleetheid en precisie waarmee de case is uitgevoerd valt op. Over elk detail lijkt te zijn nagedacht. De next best actions worden omnichannel uitgeserveerd en actief gebruikt in de bemande kanalen.

Jeroen Ronkaerts en Joost Vroonhof (Eneco):  “We zijn heel trots op deze prijs en de mooie woorden van de jury. Een enorme waardering van 3 jaar aan hard werken aan ons eigen Cupido NBA-platform, waarmee we in al onze marketingkanalen kunnen sturen op klantwaarde, klanttevredenheid én CO2-reductie.”

Winnaar Data Challenger: Omoda

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Omoda heeft de aanpak van dit probleem op een slimme manier weten te koppelen aan marge. Hierdoor profiteert Omoda én het milieu zonder dat de klant bewust hinder ondervindt, aldus de jury. Met slim gebruik van data en twee algoritmes wordt er écht een win-win gerealiseerd. Een mooi voorbeeld voor andere bedrijven om inspiratie uit te putten.

Yoran van Bezooijen (Omoda): Met return-based bidding hebben we op winst geoptimaliseerd dankzij innovatie en een veilige data-infrastructuur. Daarnaast dragen we bij aan duurzame e-commerce en verbeteren we de klantbeleving. Ik ben enorm trots op het team en ons harde werk dat de jury heeft erkent.

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens DDMA NEXT op donderdag 30 november in Capital C in Amsterdam. DDMA NEXT is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede mogelijk gemaakt door Google en Capgemini. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden

De DDMA Commissie E-mail heeft er in de afgelopen maanden twee nieuwe leden bij gekregen. Niemand minder dan Carmen Ploeger, unit lead & senior email marketing engineer bij PI Marketing,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 3rd edition of GDMA’s International Email Benchmark

2023 was another big year for email marketers. Following on the success of the second edition, the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data &…