Spring naar content

Winnaar Enterprise: Eneco

Volgens de jury illustreert de case van Eneco een uitdaging waar veel ondernemingen voor staan: hoe zorg je voor relevante, persoonlijke en consistente communicatie over alle kanalen heen, waarbij je maximaal rekening houdt met alle gegevens die je van klanten krijgt. Zowel over personalisatie vanuit service-oogpunt, als voor commercie. Eneco is zeer geslaagd in het tackelen van deze uitdaging, aldus de jury. De compleetheid en precisie waarmee de case is uitgevoerd valt op. Over elk detail lijkt te zijn nagedacht. De next best actions worden omnichannel uitgeserveerd en actief gebruikt in de bemande kanalen.

Jeroen Ronkaerts en Joost Vroonhof (Eneco):  “We zijn heel trots op deze prijs en de mooie woorden van de jury. Een enorme waardering van 3 jaar aan hard werken aan ons eigen Cupido NBA-platform, waarmee we in al onze marketingkanalen kunnen sturen op klantwaarde, klanttevredenheid én CO2-reductie.”

Winnaar Data Challenger: Omoda

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Omoda heeft de aanpak van dit probleem op een slimme manier weten te koppelen aan marge. Hierdoor profiteert Omoda én het milieu zonder dat de klant bewust hinder ondervindt, aldus de jury. Met slim gebruik van data en twee algoritmes wordt er écht een win-win gerealiseerd. Een mooi voorbeeld voor andere bedrijven om inspiratie uit te putten.

Yoran van Bezooijen (Omoda): Met return-based bidding hebben we op winst geoptimaliseerd dankzij innovatie en een veilige data-infrastructuur. Daarnaast dragen we bij aan duurzame e-commerce en verbeteren we de klantbeleving. Ik ben enorm trots op het team en ons harde werk dat de jury heeft erkent.

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens DDMA NEXT op donderdag 30 november in Capital C in Amsterdam. DDMA NEXT is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede mogelijk gemaakt door Google en Capgemini. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…