Spring naar content

Inmiddels kennen we de voorbeelden van hoe data en AI níet moeten worden ingezet, van Cambridge Analytica en de beïnvloeding van verkiezingen tot een systeem (Syri) dat de overheid wilde inzetten voor de bestrijding van fraude. Tegelijkertijd realiseren we ons des te meer dat data en AI-toepassingen van strategisch belang zijn, enorme kansen bieden en dat hier verantwoordelijkheden mee gepaard gaan. We moeten streven naar een eerlijke en transparante manier van AI waarin we grip behouden op data op individueel, organisatorisch en maatschappelijk niveau transparant zijn.

In derde aflevering van de DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op wat het betekent dat transparantie voor het gebruik van data en AI een vereiste wordt. Samen met Marieke Peeters, Senior Onderzoeker Applied Responsible AI bij Hogeschool Utrecht, bepreken we de kansen van transparantie en wat je binnen je organisatie nu al kan doen om hierop vooruit te lopen. Hoe gaan we nu met data en AI om? En gaat dit in de toekomst zijn? Waar willen we uiteindelijk naartoe binnen de marketingsector? Vanaf 3 oktober gaat de aflevering live en krijg je antwoord op al je vragen. Te beluisteren via je favoriete podcast-app. Luister nu alvast de eerste twee afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Jimmy de Vreede

Data Director bij Springbok Agency

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Why is it important to prepare data for AI, and how to organize this process

Despite all the expectations that the Terminator story will come from the screens to real life soon, and the AI will conquer humanity, the reality is much brighter for the…