Spring naar content

Volgens het Cybersecuritybeeld Nederland 2020 (opgesteld door Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) is phishing de meeste gebruikte eerste stap voor het uitvoeren van een aanval. Een van de vele van een ransomware-aanval was bijvoorbeeld de Universiteit Maastricht, waarbij aanvallers twee maanden vóór de ransomware-aanval toegang kregen tot het netwerk omdat medewerkers een link uit een phishing mail hadden geopend. Maar niet alleen grote organisaties zijn de klos. Aanvallers richten hun pijlen steeds vaker op kleine organisaties. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 mkb’ers wordt bestookt met phishing e-mails en nepfacturen.

Met de campagne E-mail Veilig stimuleert DDMA, als onderdeel van de Veilige E-mail Coalitie, ondernemers te onderzoeken of ze veilig e-mailen en helpen we hen om, samen met hun hoster, de benodigde stappen te zetten naar een veilig gebruik van e-mail. E-mail jij al veilig? Ga naar de website en doe de test.

Bart Vossen, lid van de DDMA Commissie E-mail en managing director van Measuremail: “E-mail is een van de belangrijkste communicatie- en saleskanalen voor DDMA-leden. Wij vinden veilig mailen dan ook cruciaal om het vertrouwen van ontvangers én de merkbescherming voor verzenders te garanderen. Met deze campagne kun jij snel zien hoe veilig of onveilig jouw organisatie mailt. Veel leidinggevenden schrikken als ze de feiten zien, maar gelukkig zijn oplossingen binnen handbereik. Doe dus de test en verbeter jouw e-mail!”

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Opens en kliks in e-mails waar je niets mee kan

Hé, meer opens en kliks in jouw verzonden e-mailings zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dit allemaal dankzij Microsoft Safelinks. Het klinkt goed, maar is het wel…
Lees meer
DDMA |

Ancienne Belgique, Autogroep Twente, Karin Meinders (Harvest Digital), Springbok Agency winnen EMAS Awards 2024

De winnaars van de DDMA EMAS Awards 2024 zijn vandaag bekendgemaakt. Ancienne Belgique won in de categorie Email Marketing Automation Excellence en Autogroep Twente sleepte de winst in de wacht…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

The Marketing Automation Journey of Claro Carwash

In the dynamic world of digital marketing, Claro Carwash has positioned itself as a leading player in the Benelux carwash industry. The company’s ambition is clear: to become the premium…