Spring naar content

Volgens het Cybersecuritybeeld Nederland 2020 (opgesteld door Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) is phishing de meeste gebruikte eerste stap voor het uitvoeren van een aanval. Een van de vele van een ransomware-aanval was bijvoorbeeld de Universiteit Maastricht, waarbij aanvallers twee maanden vóór de ransomware-aanval toegang kregen tot het netwerk omdat medewerkers een link uit een phishing mail hadden geopend. Maar niet alleen grote organisaties zijn de klos. Aanvallers richten hun pijlen steeds vaker op kleine organisaties. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 mkb’ers wordt bestookt met phishing e-mails en nepfacturen.

Met de campagne E-mail Veilig stimuleert DDMA, als onderdeel van de Veilige E-mail Coalitie, ondernemers te onderzoeken of ze veilig e-mailen en helpen we hen om, samen met hun hoster, de benodigde stappen te zetten naar een veilig gebruik van e-mail. E-mail jij al veilig? Ga naar de website en doe de test.

Bart Vossen, lid van de DDMA Commissie E-mail en managing director van Measuremail: “E-mail is een van de belangrijkste communicatie- en saleskanalen voor DDMA-leden. Wij vinden veilig mailen dan ook cruciaal om het vertrouwen van ontvangers én de merkbescherming voor verzenders te garanderen. Met deze campagne kun jij snel zien hoe veilig of onveilig jouw organisatie mailt. Veel leidinggevenden schrikken als ze de feiten zien, maar gelukkig zijn oplossingen binnen handbereik. Doe dus de test en verbeter jouw e-mail!”

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Acht jaar Battle of the Agencies: e-mailmarketing op het hoogste niveau

Acht edities lang is Ralph de Kruif betrokken geweest bij de ‘Battle of the Agencies’, een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de EMAS. Samen met interviewer Mark Kruisman blikt hij terug…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Making marketing automation work: here’s where to start

Marketing automation offers wonderful opportunities to make marketing, sales and service work better together. But in practice, it still often proves difficult to get systems to really land well in…
Lees meer
E-mail |

Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels

Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to…