Spring naar content

Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape

Leonie heeft al meer dan twee jaar een centrale rol in het CRO- en Customer Journey-team van Yellowgrape. Naast haar rol in experimentation en kwalitatieve onderzoeksmethoden, ligt haar expertise in het maken van de strategische verbindingen tussen teams en het vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar praktische experimenten.

Leonie: “Ik heb brede kennis in het vak en weet op deze manier experimentation over meerdere touchpoints in de customer journey centraal te stellen en samen te brengen. Met mijn ervaring en motivatie om anderen te inspireren om meer te experimenteren en datagedreven te werk te gaan, wil ik de marketingsector naar een hoger plan helpen trekken.”

Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber

Van jongs af aan is Robert al geïnteresseerd in hoe dingen werken. De ‘Hoe?’ ‘Wat?’ en vooral ‘Waarom?’-vragen. Roberts online marketingachtergrond is breed gestart en inmiddels is hij uitgegroeid tot een T-shaped marketeer. Het gebruik van data is in zijn loopbaan altijd de rode draad geweest. Zowel in zijn tijd in advertising, als nu met nog meer nadruk hierop als CRO-specialist bij DELTA Fiber.

Robert: “De kunst is om vanuit vooraf opgestelde onderzoeksvragen zaken meetbaar te maken en in de data te graven. Dit voorkomt dat je niet in een jungle van cijfers en andere datapunten terecht komt en op alles springt wat interessant lijkt. Ik geloof dan ook sterk dat het kunnen bundelen van inzichten tot thema’s de sleutel tot succes is. Je een weg banen in de enorme hoeveelheid data is een doorgaand leerproces. Als CRO’er ben je zowel bezig met het optimaliseren van websites en apps, maar deze mindset pas je ook toe op je eigen werkwijze.”

Michiel Jansen, Global Head of Conversion CoE bij ING

Voor Michiel was A/B-testen en experimenteren een pivot point in zijn carrière. Daarvoor had hij zeker geen suffe banen, maar toch viel alles pas op zijn plek toen hij in 2012 A/B-testen ontdekte. Inmiddels heeft hij 12+ jaar ervaring in testen en heeft hij growth teams mogen leiden en verbeteren voor talloze bedrijven.

Michiel: “Op een van de allereerste Dialogue Donderdagen, een kennisevent over het verbeteren van user experiences, merkte ik dat ik minimaal de helft van de testen ‘fout’ gokte. Dat was hét moment waarop ik besloot: dit wil ik leren en doorgeven aan anderen. Zodoende geef ik les bij Beeckestijn en wil de leden van DDMA inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Daarnaast is het mijn persoonlijke missie bij DDMA om praktijkervaring, kennisdeling en verbinding te combineren. Voeg daar een sterke interesse in duurzaamheid en in het genereren van kansen voor jongeren aan toe, en je weet waar ik aan probeer bij te dragen.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark.…
Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of…