Spring naar content

Elf genomineerde organisaties probeerden met uiteenlopende cases de jury te overtuigen van hun aanpak, zakelijke meerwaarde, creativiteit en (statistische) onderbouwing. De voltallige jury heeft inhoudelijk gediscussieerd over de uiteindelijke winnaar per categorie. Beerwulf won in de categorie Conversie, Transavia in de categorie Personalisatie en Lampenlicht was de winnaar in de categorie Mobiel. Bruynzeel won de prijs in de categorie Acquisitie, die dit jaar voor het eerst uitgereikt werd.

Frank Overbeek, voorzitter DDMA Commissie CRO, is trots op de positie die het evenement heeft bereikt binnen de sector. “De Dutch CRO Awards are here to stay! Met twee sprekers en het presenteren van de genomineerde cases op het event hebben we naast de Awards een sterk inhoudelijk programma. Er is duidelijk draagvlak in de CRO community voor een event als deze, waarbij inspirerende cases gecombineerd met bewezen resultaten, laat zien dat CRO een zeer waardevol onderdeel is van het verbeteren van het online rendement. ”

Tijdens de award avond mochten de genomineerden in pitches van vijf minuten hun case voorleggen aan de aanwezigen. Na de pitches kon het publiek een stem uitbrengen en hiermee verkozen zij een winnaar van de publieksprijs. De winnaar van de publieksprijs: Landal GreenParks.

AWARD WINNAARS 2019 PER CATEGORIE


BEERWULF WINNAAR CONVERSIE
Beerwulf krijgt complimenten voor hun sterke aanleiding vanuit bedrijfsoogpunt. Dit werd in de case ook bevestigd vanuit gebruikersdata. De jury was blij eindelijk een test met goede learnings en testresultaten te zien. Ook het resultaat in euro’s was inzichtelijk. Voor de onderbouwing zijn meerdere bronnen gebruikt en de hypothese is in de ogen van de jury keurig gedefinieerd.

TRANSAVIA WINNAAR PERSONALISATIE
De aanleiding voor de test van Transavia en bureau iProspect was zeer duidelijk. De jury vindt het mooi om te zien hoe data inzicht geeft in de verandering van de behoefte van bezoekers naarmate de dag van vertrek dichterbij komt. Het aanspreken van de bezoeker op datgene wat hem/haar raakt werkt duidelijk in het creëren van resultaat. Het feit dat er eerst twee inconclusive experimenten aan vooraf gingen toont volgens de jury aan dat het belangrijk is om lering te trekken, en door te gaan met testen. In het geval van deze case heeft dit uiteindelijk geresulteerd in deze verbetering.

LAMPENLICHT WINNAAR MOBIEL
De case van Lampenlicht en bureau Mintminds onderscheidt zich doordat er goed gebruik gemaakt is van tracking om het aangepaste element door te meten in de test. In de aanleiding van deze test heeft er volgens de jury een goede kwalitatieve validatie plaatsgevonden van de kwantitatieve bevindingen. Daarnaast is er in de analyse goed gekeken naar een verschil in gedrag tussen nieuwe versus terugkerende bezoekers. De jury ziet de test als een mooie learning doordat de behoefte van de bezoeker kennelijk veel beter wordt bediend.

BRUYNZEEL KEUKENS WINNAAR ACQUISITIE
Bruynzeel en bureau Fingerspitz presenteerden een slimme toepassing van hyperlokaal targeten op de locatie van de concurrent. Met deze ads richt Bruynzeel zich tot de mensen die wikken en wegen tussen de verschillende aanbieders. De jury vond de case duidelijk onderbouwd, het heeft een mooie technische uitwerking en een originele testopzet. Door uitstekende kennis van de techniek en markt gecombineerd in een slimme campagne is volgens de jury een prachtig resultaat behaald.

De DDMA Dutch CRO Awards zijn een initiatief van de DDMA commissie CRO en zijn mede mogelijk gemaakt door de  golden sponsoren: ABTasty en Braingineersen de silver sponsoren: Optimizely en Fibeo

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA organiseert DDMA NEXT: een nieuw congres voor beslissers

DDMA organiseert op 11 oktober 2022 in Capital C in Amsterdam een nieuw congres: DDMA NEXT. Onder de noemer ‘Shaping the future’ brengt de branchevereniging beslissers op het gebied van…
Lees meer
Influencermarketing |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven   

Amsterdam, 17 mei 2022 – Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de…
Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…