Spring naar content

Datatilsynet is bovendien de eerste Europese toezichthouder die ingaat op Google Analytics 4. De autoriteit geeft aan te hebben begrepen dat GA4 functionaliteiten biedt om minder data te verwerken, maar ziet nog steeds persoonsgegevens verwerkt worden met de nieuwe variant. Net als bij Universal Analytics wordt er namelijk een unique identifier verwerkt die het (in theorie) mogelijk maakt om een individu te herkennen (ook wel ‘singling out’ genoemd). Deze brede interpretatie van het begrip persoonsgegevens wordt volgens de toezichthouder al langere tijd aangehouden in Europa. In het artikel Google Analytics 4: de oplossing voor datadoorgifte naar de VS? – DDMA ging ik eerder al in op de nieuwste analysetool van Google.

Meer informatie

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Ticketverkoop Digital Analytics Summit 2024 van start

DDMA organiseert op 10 oktober 2024 de derde editie van de DDMA Digital Analytics Summit, in B. Amsterdam. Dit evenement is dé plek in Nederland voor kennisuitwisseling en netwerken op…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…