Spring naar content

Commissievoorzitter Frank Overbeek: “De Commissie CRO is wederom blij met het grote aantal cases wat is ingezonden. Inzendingen van uiteenlopende organisaties waar CRO een belangrijk onderdeel van hun optimalisatie proces is. We merkten niet alleen dat het niveau wederom is gestegen maar ook dat de kwaliteit van de cases steeds meer vergelijkbaar is. We zagen mooi onderzoek, met duidelijke hypotheses, impactvolle experimenten en duidelijke vertalingen van de successen naar de organisatie. Dit leverde uiteindelijk een nek-aan-nek race op voor de nominaties. De commissie draagt de nominaties nu over aan de vakjury die de uiteindelijke winnaars gaat bepalen. We maken ons nu op voor de dag van de uitreiking, waar we met 14 gepresenteerde nominaties en twee gastsprekers een absoluut top CRO event gaan beleven. We hopen daarom veel CRO liefhebbers te mogen begroeten.”

De winnaars van 2021 worden verkozen uit de volgende genomineerden:

Genomineerden in de categorie Conversie

  • VodafoneZiggo (2 keer genomineerd)
  • Staatsloterij
  • ANWB
  • bol.com

Genomineerden in de categorie Acquisitie

  • Essenza Home
  • POPfurniture
  • John Beerens

Genomineerden in de categorie Mobiel

  • Pearle
  • Harman (JBL)
  • RTL Nederland

Genomineerden in de categorie Personalisatie

  • RTL Nederland
  • Transavia
  • Nespresso

CRO publieksprijs

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Naast de juryprijzen is er ook een publieksprijs, waarvoor tijdens de uitreiking gestemd kan worden.

Over de DDMA Dutch CRO Awards

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar op 4 november 2021 uitgereikt aan de winnaars, in Het Sieraad in Amsterdam. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke Experimentation Heroes in de prijzen zijn gevallen. PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan met de winst naar huis in respectievelijk…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Optimization vs Personalization: How They Differ, Can Collaborate, and Learn from Each Other

While website optimization, achieved through A/B testing and various research methods, represents a more commonly practiced approach, personalization is still emerging. We definitely see more companies embracing Conversion Rate Optimization…