Spring naar content

Commissievoorzitter Frank Overbeek: “De Commissie CRO is wederom blij met het grote aantal cases wat is ingezonden. Inzendingen van uiteenlopende organisaties waar CRO een belangrijk onderdeel van hun optimalisatie proces is. We merkten niet alleen dat het niveau wederom is gestegen maar ook dat de kwaliteit van de cases steeds meer vergelijkbaar is. We zagen mooi onderzoek, met duidelijke hypotheses, impactvolle experimenten en duidelijke vertalingen van de successen naar de organisatie. Dit leverde uiteindelijk een nek-aan-nek race op voor de nominaties. De commissie draagt de nominaties nu over aan de vakjury die de uiteindelijke winnaars gaat bepalen. We maken ons nu op voor de dag van de uitreiking, waar we met 14 gepresenteerde nominaties en twee gastsprekers een absoluut top CRO event gaan beleven. We hopen daarom veel CRO liefhebbers te mogen begroeten.”

De winnaars van 2021 worden verkozen uit de volgende genomineerden:

Genomineerden in de categorie Conversie

  • VodafoneZiggo (2 keer genomineerd)
  • Staatsloterij
  • ANWB
  • bol.com

Genomineerden in de categorie Acquisitie

  • Essenza Home
  • POPfurniture
  • John Beerens

Genomineerden in de categorie Mobiel

  • Pearle
  • Harman (JBL)
  • RTL Nederland

Genomineerden in de categorie Personalisatie

  • RTL Nederland
  • Transavia
  • Nespresso

CRO publieksprijs

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Naast de juryprijzen is er ook een publieksprijs, waarvoor tijdens de uitreiking gestemd kan worden.

Over de DDMA Dutch CRO Awards

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar op 4 november 2021 uitgereikt aan de winnaars, in Het Sieraad in Amsterdam. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur

Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open

On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s)…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Heatmap en session recording tools: hoe houd je rekening met gebruikersprivacy?

Heatmap- en session recording tools zijn vaste prik in de toolbox van marketeers. Ze geven inzicht in hoe bezoekers zich over een website bewegen, waar ze klikken, waar ze afhaken…