Spring naar content

Mark Kruisman (Centraal Beheer)

Al in de brugklas bouwde Mark aan zijn eerste websites. Hij heeft altijd grote affiniteit gehad met wat er online kan en gebeurde. Toen hij na zijn afstuderen in aanraking wam met e-mailmarketing was hij meteen verkocht. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en heeft hij waardevolle ervaring opgedaan bij onder meer Wehkamp en Centraal Beheer. Sinds drie jaar heeft hij naast zijn baan ook zijn eigen onderneming in e-mailmarketing.

Mark: “DDMA komt vaak voor in mijn carrière tot nu toe. Zo ben ik al vele jaren een vaste bezoeker van de Email Summit, inmiddels bekend als de Email Marketing Automation Summit (EMAS). Daarnaast heb ik in 2017 samen met het Wehkamp-team de DDMA Email Awards gewonnen voor ‘Beste E-mailcampagne 2017’. Ik vind het daarom extra leuk dat ik nu wat terug kan doen voor onze branche met mijn deelname in de DDMA Commissie Email. Met mijn ervaring bij verschillende merken ken ik het kanaal van binnen en van buiten. Van grote corporates tot kleine bedrijven, en B2C  en B2B, ik heb het allemaal gezien. Mijn specialisme zit in de techniek. Denk aan het ontwikkelen van campagnes, het koppelen van systemen, het maken van automations en het verbeteren van processen. Hoe complexer het vraagstuk, hoe liever ik erin duik.”

Lisanne van Daalen de Jel (Nationale-Nederlanden)

Lisanne is op dit moment werkzaam bij Nationale-Nederlanden als marketing guild lead. In deze rol is ze verantwoordelijk voor het verbinden van meer dan 130 marketeers. Maar ook voor het organiseren van events, vormen van werkgroepen, verzorgen van trainingen en het bepalen van standaarden, zodat de marketing stack binnen Nationale-Nederlanden optimaal wordt benut. In die zin ligt haar werk heel erg in lijn met wat DDMA doet. Daarnaast is Lisanne ook digital marketeer, met focus op contentmarketing, e-mailmarketing en adoptie van de marketingstack.

Lisanne: “Tijdens mijn carrière heb ik veel mogen werken en bijdragen aan marketing automation-tooling. Wat ik hier tof aan vind, is dat je met de juiste data en goede content écht relevant kunt zijn voor de klant of je doelgroep. Daarnaast komen verschillende marketingkanalen samen. Zelf ga ik het meest aan op het kanaal e-mail. Een kanaal dat in mijn ogen niet de aandacht krijgt die het verdient. Met de juiste tools, research, data, content en design biedt e-mail zoveel mogelijkheden. Toch worden er nog te vaak bulkmails verzonden, wordt data niet optimaal benut en wordt het testen van mailcampagnes overgeslagen. [v(5] Door het delen van inspirerende voorbeelden en pragmatische tips en door de juiste mensen aan elkaar te verbinden, kunnen we het niveau van ons vakgebied omhoog brengen. Dat is precies wat ik binnen de commissie wil gaan bereiken.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

De DDMA Commissie E-mail krijgt versterking

De DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden. Niemand minder dan Mark Kruisman, e-mailmarketing specialist bij Centraal Beheer, en Lisanne van Daalen de Jel, marketing guild lead en digital marketeer…
Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Vacature: lid commissie Data, Decisions & Engagement (DDE)

Ben jij werkzaam bij een opdrachtgever en wil je een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het data-driven marketingvak? De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement zoekt versterking…