Spring naar content

Het Compliance Comité is ontstaan vanuit een fusie tussen de Commissie Balanstoets Telemarketing en de DDMA Privacy Autoriteit. Wilbert Tomesen (voorzitter Huis voor Klokkenluiders, oud-vicevoorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens) is aangesteld als voorzitter en jurist Annechien Sloots als secretaris. Daarnaast bestaat het Comité uit de volgende vakexperts: Rachel Marbus (Chief Privacy Officer, TU Delft), Guda van Noort (Professor, ASCoR & Universiteit van Amsterdam), Jeroen Prinse (Chief Information Security Officer, Nationaal Cyber Security Centrum) en Gea Zantinge (Zakelijk directeur, Het Concertgebouw).

Over het DDMA Privacy Waarborg

Het DDMA Privacy Waarborg biedt een interne privacy- en securitycheck waarmee organisaties consumenten en partners kunnen laten zien dat zij privacy respecteren en zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens. Organisaties gebruiken het Privacy Waarborg ook om inzicht te krijgen van het complianceniveau van hun marketingactiviteiten, aan de hand van een uitgebreid rapport met aanbevelingen ten aanzien van privacy, security & ethiek om de bedrijfsprocessen te verbeteren. Het Compliance Comité kent het Privacy Waarborg toe aan de hand van een audit die organisaties zelf invullen. Het Privacy Waarborg biedt daarmee geen 100% garantie dat organisaties de regels op dagelijkse basis volledig naleven en is vooral een indicatie dat processen goed zijn opgezet én dat er aandacht wordt besteed aan compliance. Organisaties die het DDMA Privacy Waarborg willen voeren, kunnen een aanmeldingsverzoek indienen via: ddma.nl/privacy-waarborg

Over de DDMA Balanstoets Telemarketing

Vanaf 1 juni 2020 mogen organisaties hun klanten maximaal 3 jaar na afloop van een contract, aankoop of donatie telefonisch benaderen, tenzij de organisatie van mening is dat ze een gerechtvaardigd belang hebben dit langer te doen. In dit geval kunnen ze de Balanstoets Telemarketing doen en hierover advies vragen van het Compliance Comité. Organisaties die aanspraak willen maken op een verlenging van de klanttermijn van 3 jaar kunnen een aanvraag indienen via: ddma.nl/commissie-balanstoets-telemarketing

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Creative |

Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…