Spring naar content

Met trots introduceren wij de DDMA Standaardisatie e-maildefinities. Deze standaardisatie is de Nederlandse vertaling van ‘The S.A.M.E. Project – Support the Adoption of Metrics of Email’ dat in 2010 door de Amerikaanse DMA met succes is geïntroduceerd. Deze gestandaardiseerde e-maildefinities en richtlijnen, inclusief een praktische vertaalslag naar de beroepspraktijk, worden inmiddels door een aantal Amerikaanse en Nederlandse organisaties ondersteund. Door deze (buitenlandse) ervaringen zijn wij als DDMA Council E-mail ervan overtuigd dat door het hanteren van eenduidige e-maildefinities door Nederlandse E-mail Service Providers (ESP’s), CMS- en CRMpartijen, maar ook door Europese en Amerikaanse organisaties actief op de Nederlandse markt, de tevredenheid van marketeers zal stijgen doordat zij op een correcte wijze alle e-mailresultaten weten te vergelijken en te interpreteren.

Organisaties die zich committeren aan de DDMA Standaardisatie e-maildefinities kunnen dit aan hun klanten en relaties zichtbaar maken door het gebruik van het speciale beeldmerk. Tevens zullen zij op de website van DDMA worden opgenomen in het overzicht van committerende organisaties.

Ondanks dat organisaties niet verplicht zijn deze gestandaardiseerde e-maildefinities toe te passen, hopen wij wel op een grootschalige gebruik door de branche. Dit zal bijdragen aan de betrouwbaarheid van een merk en systeem. Daarnaast wordt het belang van het kanaal e-mail beter zichtbaar binnen de algehele marketingresultaten van een onderneming.

Download hier de Standaardisatie e-maildefinities:

Standaardisatie e-maildefinities

Download (2 MB)

Ook interessant

Lees meer
Creative |

DDMA Creative Mixer | 10 May 2022 | Case: The HEINEKEN Company

On May 10, creative experts from brands, agencies and universities came together to talk about the hot and happening Metaverse, during a special DDMA Creative Mixer. Otto Esser (The HEINEKEN…
Lees meer
Creative |

DDMA Creative Mixer | 10 May 2022 | Case: PepsiCo

On May 10, creative experts from brands, agencies and universities came together to talk about the hot and happening Metaverse, during a special DDMA Creative Mixer. Rozalinde Kriens (PepsiCo) and…
Lees meer
Creative |

DDMA Creative Mixer | 10 May 2022 | Case: Anzu.io

On May 10, creative experts from brands, agencies and universities came together to talk about the hot and happening Metaverse, during a special DDMA Creative Mixer. Natalia Vasilyeva (Anzu.io) was…