Spring naar content

Met trots introduceren wij de DDMA Standaardisatie e-maildefinities. Deze standaardisatie is de Nederlandse vertaling van ‘The S.A.M.E. Project – Support the Adoption of Metrics of Email’ dat in 2010 door de Amerikaanse DMA met succes is geïntroduceerd. Deze gestandaardiseerde e-maildefinities en richtlijnen, inclusief een praktische vertaalslag naar de beroepspraktijk, worden inmiddels door een aantal Amerikaanse en Nederlandse organisaties ondersteund. Door deze (buitenlandse) ervaringen zijn wij als DDMA Council E-mail ervan overtuigd dat door het hanteren van eenduidige e-maildefinities door Nederlandse E-mail Service Providers (ESP’s), CMS- en CRMpartijen, maar ook door Europese en Amerikaanse organisaties actief op de Nederlandse markt, de tevredenheid van marketeers zal stijgen doordat zij op een correcte wijze alle e-mailresultaten weten te vergelijken en te interpreteren.

Organisaties die zich committeren aan de DDMA Standaardisatie e-maildefinities kunnen dit aan hun klanten en relaties zichtbaar maken door het gebruik van het speciale beeldmerk. Tevens zullen zij op de website van DDMA worden opgenomen in het overzicht van committerende organisaties.

Ondanks dat organisaties niet verplicht zijn deze gestandaardiseerde e-maildefinities toe te passen, hopen wij wel op een grootschalige gebruik door de branche. Dit zal bijdragen aan de betrouwbaarheid van een merk en systeem. Daarnaast wordt het belang van het kanaal e-mail beter zichtbaar binnen de algehele marketingresultaten van een onderneming.

Download hier de Standaardisatie e-maildefinities:

Standaardisatie e-maildefinities

Download (2 MB)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

AI-case Bol.com: Invloed van corona op voorspelmodellen

Welke invloed had corona op de voorspelmodellen van bol.com? Daar spraken Cátia Silva en Erick Webbe over tijdens de DDMA Afternoon Update AI op 11 november 2021.
Lees meer
Digital Marketing Transformation |

Zo is Philips tot een volwassen Martech-Stack gekomen

Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging. Graag laat ik zien welke lessen we bij Philips…
Lees meer
Fondsenwerving |

De Fietsersbond werft nieuwe leden met een hypergepersonaliseerde E-mailcampagne

De Fietsersbond, RaisingResults en ENRA verzekeringen hebben de handen ineengeslagen in een campagne waarin zij fietsverzekeringsklanten activeren om lid te worden van de Fietsersbond (en lid te blijven), zonder klantgegevens…