Spring naar content

De eerste sprekers zijn al bekend. Op 13 okober 2022 bestijgen onder meer Melody Barlage (Adyen), Steen Rasmussen (IIH Nordic), Simo Ahava (8-bit-sheep) en Emma Gordon het podium. Meer sprekers volgen binnenkort.

De Digital Analytics Summit is een initiatief van DDMA’s nieuwste commissie: de DDMA Commissie Digital Analytics. De Commissie ziet digital analytics als het vakgebied dat de basis vormt voor inzicht en optimalisatie van diverse digital kanalen en platformen, zoals websites en apps. Met de Summit wil de Commissie specialisten op het gebied van data, analytics en digital marketing opleiden met kennis over het optimaal verzamelen, verwerken, analyseren en rapporteren van data, evenals over de tools, technieken en regelgeving die hierbij komen kijken. 

De Commissie bestaat op dit moment uit: Frans Appels (Netprofiler), Martijn van Warmoeskerken (Dienst Publiek en Communicatie), Marloes Been (T-Mobile), Twan Lammers (ABN AMRO Bank) en Martijn van Vreeden (Freelance Digital Analist). 

Diana Janssen, directeur DDMA: “Data uit digital analytics is van onschatbare waarde voor je online marketingstrategie en optimalisatieprocessen. Dat realiseren we ons als branchevereniging voor data & marketing maar al te goed. Bovendien is het een vakgebied waar op dit moment ongelooflijk veel speelt, door technologische en wettelijke veranderingen. De missie en belofte van de nieuwe Commissie Digital Analytics en de Digital Analytics Summit sluiten daarom naadloos aan bij ons doel om de data-driven marketingsector verder te professionaliseren en voor te bereiden op de toekomst.” 

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Een nieuwe kijk op marketing: hoe marketeers de wereld kunnen veranderen

De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van klimaat, en dat raakt ons allemaal. Als marketeers hebben we de unieke kans om bij te dragen aan een duurzamere…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…