Spring naar content

De eerste sprekers zijn al bekend. Op 13 okober 2022 bestijgen onder meer Melody Barlage (Adyen), Steen Rasmussen (IIH Nordic), Simo Ahava (8-bit-sheep) en Emma Gordon het podium. Meer sprekers volgen binnenkort.

De Digital Analytics Summit is een initiatief van DDMA’s nieuwste commissie: de DDMA Commissie Digital Analytics. De Commissie ziet digital analytics als het vakgebied dat de basis vormt voor inzicht en optimalisatie van diverse digital kanalen en platformen, zoals websites en apps. Met de Summit wil de Commissie specialisten op het gebied van data, analytics en digital marketing opleiden met kennis over het optimaal verzamelen, verwerken, analyseren en rapporteren van data, evenals over de tools, technieken en regelgeving die hierbij komen kijken. 

De Commissie bestaat op dit moment uit: Frans Appels (Netprofiler), Martijn van Warmoeskerken (Dienst Publiek en Communicatie), Marloes Been (T-Mobile), Twan Lammers (ABN AMRO Bank) en Martijn van Vreeden (Freelance Digital Analist). 

Diana Janssen, directeur DDMA: “Data uit digital analytics is van onschatbare waarde voor je online marketingstrategie en optimalisatieprocessen. Dat realiseren we ons als branchevereniging voor data & marketing maar al te goed. Bovendien is het een vakgebied waar op dit moment ongelooflijk veel speelt, door technologische en wettelijke veranderingen. De missie en belofte van de nieuwe Commissie Digital Analytics en de Digital Analytics Summit sluiten daarom naadloos aan bij ons doel om de data-driven marketingsector verder te professionaliseren en voor te bereiden op de toekomst.” 

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…