Spring naar content

Dirk de Raaff (Air France-KLM): “Het is cruciaal om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe AI daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie”

Dirk is sinds 2018 in dienst bij Air France-KLM in verschillende rollen waarbij bijna altijd data/analytics of AI een groot component vormde. Momenteel is hij werkzaam als Head of Quantitative Marketing manager binnen KLM Digital Marketing. Daar werkt hij in een gepassioneerd team aan het verbeteren van de marketing en klantervaring door middel van data.

Dirk: “In de afgelopen jaren is Artificial Intelligence uitgegroeid tot een breed begrip, en de opwinding rondom dit thema is enorm toegenomen. Mijn streven in zowel mijn huidige als voorgaande functies bij Air France-KLM is altijd geweest om te begrijpen hoe je AI concreet en praktisch kunt toepassen binnen een bedrijfscontext. Ik heb actief gezocht naar manieren om AI tastbaar te maken voor een onderneming. Daarnaast heb ik een helder inzicht in het traject dat een organisatie of team moet doorlopen om uiteindelijk waarde te putten uit AI, waarbij het cruciaal is om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe het daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. Tot slot is mijn interesse breder dan alleen AI en zijn eigenlijk alle datagedreven ontwikkelingen iets waar ik enthousiast van word.”

Victor Eekhof (Studio Vi): “Ik geloof dat met inzet en multidisciplinaire kennis en ervaringen nieuwe ideeën kunnen ontstaan die de sector verder kunnen ontwikkelen.”

Victor is medeoprichter van digital agency Studio Vi, dat al 9 jaar actief is in het ontwikkelen van strategieën, het ontwerpen van webproducten, en de laatste jaren in het creëren van AI-oplossingen. Victor heeft een achtergrond in webontwikkeling, maar is iemand die zich meer horizontaal dan verticaal ontwikkelde. In de loop der jaren heeft hij daarom verschillende rollen gehad bij verschillende soorten bedrijven, van freelance werk tot grote ondernemingen.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…