Spring naar content

“De commissie begon circa 17 jaar geleden als commissie ‘Datakwaliteit’ en had als voorzitter het ‘icoon’ in datakwaliteit Holger Wandt. Holger was een aimabele vakman die mensen wist te verbinden.” 

Holger en Jan Hendrik samen bij de DDMA Datadag 2013. 

“Na zijn overlijden heb ik in 2017 de voorzittersrol overgenomen en is de commissie  verbreed van ‘Datakwaliteit’ naar ‘Data, Decisions en Engagement.’ Met bekende activiteiten zoals de Customer Data Awards en het Data-Driven Marketing Onderzoek. Maar daarnaast ook roundtable-sessies, podcasts en vele artikelen en events. Wij verweven ook governance aspecten zoals data governance, data privacy compliance  en ethiek in de content. Dit is beleid bij DDMA en dat is een kracht.  

DDMA verbindt namelijk sinds de oprichting de drie cruciale pijlers in het datagedreven vak door een evenwicht te faciliteren en te realiseren tussen belangen van consumenten (1), belangen van organisaties (2) die datagedreven werken gebruiken voor service en marketing en de belangen van de toeleveranciers (3). Daarnaast is DDMA betrokken bij wet- en regelgeving en bij de interpretatie van de regelgeving in de praktijk door toezichthouders en organisaties die data, privacy en ethiek toepassen. Zonder DDMA geen cohesie. Dat is geweldig om aan bij te dragen! 

Het bevlogen DDMA-team en de commissies samen dragen zorg voor een toekomstgerichte vereniging. Waar altijd ruimte is geweest voor een feestje. Want het vak gaat over mensen en vrijwilligers uit de commissies die hun schaarse tijd vrijmaken voor het grotere belang. En samen lachen hoort daar zeker bij!” 

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: Cookiewet (2/4)

De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Lees meer
Creative |

Waarom 77% van loyaliteitsprogramma’s faalt (en hoe jouw brein de sleutel is tot succes)

Waarom blijf je terugkomen naar die ene koffiezaak, ook al is er een goedkopere om de hoek? Het is niet de spaarpas. Het is niet de korting. Het is hoe…