Spring naar content

“De commissie begon circa 17 jaar geleden als commissie ‘Datakwaliteit’ en had als voorzitter het ‘icoon’ in datakwaliteit Holger Wandt. Holger was een aimabele vakman die mensen wist te verbinden.” 

Holger en Jan Hendrik samen bij de DDMA Datadag 2013. 

“Na zijn overlijden heb ik in 2017 de voorzittersrol overgenomen en is de commissie  verbreed van ‘Datakwaliteit’ naar ‘Data, Decisions en Engagement.’ Met bekende activiteiten zoals de Customer Data Awards en het Data-Driven Marketing Onderzoek. Maar daarnaast ook roundtable-sessies, podcasts en vele artikelen en events. Wij verweven ook governance aspecten zoals data governance, data privacy compliance  en ethiek in de content. Dit is beleid bij DDMA en dat is een kracht.  

DDMA verbindt namelijk sinds de oprichting de drie cruciale pijlers in het datagedreven vak door een evenwicht te faciliteren en te realiseren tussen belangen van consumenten (1), belangen van organisaties (2) die datagedreven werken gebruiken voor service en marketing en de belangen van de toeleveranciers (3). Daarnaast is DDMA betrokken bij wet- en regelgeving en bij de interpretatie van de regelgeving in de praktijk door toezichthouders en organisaties die data, privacy en ethiek toepassen. Zonder DDMA geen cohesie. Dat is geweldig om aan bij te dragen! 

Het bevlogen DDMA-team en de commissies samen dragen zorg voor een toekomstgerichte vereniging. Waar altijd ruimte is geweest voor een feestje. Want het vak gaat over mensen en vrijwilligers uit de commissies die hun schaarse tijd vrijmaken voor het grotere belang. En samen lachen hoort daar zeker bij!” 

Ook interessant

Lees meer
Legal |

Explained: Custom Audiences

Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook X…
Lees meer
Post |

Spotta-uitspraak: groen licht voor gepersonaliseerde folderpakketten én meer concurrentie

PostNL en Kiesjefolders hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) verzocht om handhavend tegen Spotta op te treden. Het platform Folderkiezer van Spotta zou volgens hen een postvervoerbedrijf zijn en…
Lees meer
E-mail |

Acht jaar Battle of the Agencies: e-mailmarketing op het hoogste niveau

Acht edities lang is Ralph de Kruif betrokken geweest bij de ‘Battle of the Agencies’, een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de EMAS. Samen met interviewer Mark Kruisman blikt hij terug…