Aan het uitvragen en kunnen aantonen van toestemming zitten enkele voorwaarden. Alleen wanneer je hieraan voldoet, is toestemming een geldige rechtsgrond. Met behulp van deze Checklist Toestemming kun je gemakkelijk toetsen of je voldoet aan de AVG-vereisten van toestemming.
Let op! Deze checklist is een hulpdocument bij het uitgebreidere document ‘5 stellingen over toestemming’. Beide documenten zijn alleen beschikbaar voor leden.
Ook interessant
 
                                    
                Lees meer
            
        
                                                                            
                            Creative
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Strategisch zichtbaar blijven in een AI-gedreven contentmarkt
                Een contentmarkt vol generieke AI-creaties. Meer productie dan ooit. En een consument die afhaakt door overvloed. Geen makkelijke context voor marketeers die merken bouwen. Tijdens de DDMA Creative Mixer op…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                                                            
                            DDMA
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing
                Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                                                            
                            Data, Decisions & Engagement
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Marketing als motor van een duurzame revolutie
                De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…
            
            