Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, ziet de datavolwassenheid bij Nederlandse bedrijven al jaren toenemen: “De ingezonden cases van dit jaar bevestigen deze trend wederom – het niveau ligt hoger dan ooit. De drie genomineerde organisaties lopen hierbij voorop, omdat we bij hen echt zien dat het gebruik van data een verandering in de hele bedrijfsvoering én het contact met klanten teweegbrengt. Sleutelwoorden hierbij zijn personalisatie, relevantie en automatisering.”

Veertiende editie

De Customer Data Award is een initiatief van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. De prijs wordt dit jaar voor de veertiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een vakjury getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Marcel van der Marck (Mylon), Ewout Vis (Sanoma), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Harm Olde (KPN).

De drie genomineerden presenteren hun case live op het podium tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart, waar de winnaar bekend wordt gemaakt. Tijdens deze avond zijn er ook keynotes van Martijn Koning, CIO bij Alliander, over datagedreven transformaties en Laurens ten Cate, data scientist bij Amazon Web Services, over de technologie achter F1 Insights. Er zijn nog sponsortafels en tickets te koop via customerdataaward.nl.

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Versterking voor DDMA Commissies AI, Creative, Social Media en Data, Decisions & Engagement

Vier DDMA-commissies verwelkomen ieder een nieuw commissielid. Cora Everaarts (Head of Marketing Activation bij Roompot & Landal GreenParks), Eelco van Kuik (Managing partner & Founder van Onesecondbefore), Jos Majoor (Strateeg/Team…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2024 geopend

Op 28 november tijdens DDMA Next worden voor de 18e keer de DDMA Customer Data Awards uitgereikt. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot…