Spring naar content

Ook de volgende organisaties kozen in het derde en vierde kwartaal van 2022 voor een DDMA-lidmaatschap: Maatwerk Online, Krachtig In Marketing, SiteSpect, Movable Ink, Verhuiscadeau, Consumind, Het DM Bureau en Companyspotter. Daarnaast heeft een aantal organisaties al besloten om vanaf het nieuwe jaar lid te worden.

Diana Janssen, directeur van DDMA: “Het sterke punt van DDMA is dat we niet achteroverleunen en de status quo in stand willen houden. We zijn continu bezig met de toekomst en de lange termijn van het data- en marketingvak. Die langetermijnblik – gecombineerd met duiding van urgente, actuele thema’s en het verbinden van professionials – werpt zijn vruchten af, met een hoge ledentevredenheid én een groeiend ledenaantal.”

DDMA-leden lopen voorop in datagedreven werken

De nieuwe leden sluiten zich aan bij een netwerk van organisaties die vooroplopen op het gebied van data, innovatie en het centraal stellen van de klant. Dat blijkt uit het recent verschenen Data-Driven Marketing Onderzoek, waarvoor in samenwerking met GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd. DDMA-leden werken beduidend meer datagedreven dan de gemiddelde organisatie (92% vs. 64%). Ook sturen leden vaker op klant-KPI’s (63% vs. 38%) en werken ze vaker volgens agile principes (81% vs. 62%).

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…
Lees meer
DDMA |

DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4

Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en…