• Lid Worden
  • Over DDMA
  • Actueel
  • Events
  • Commissies
  • AVG
  • Juridisch
  • Kennisbank
  • Privacy Waarborg
  • Contact
Volg DDMA:
onze twitter paginaonze facebook paginaonze linkedin pagina
Juridisch Overzicht

E-mail

E-mail

De regels voor het versturen van reclame via e-mail staan in artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (de spamwet). Volgens de spamwet heeft u, vóór u commerciële (en charitatieve of ideële) e-mail verstuurt, toestemming (opt-in) nodig van de ontvanger van de e-mail. Dit geldt voor alle e-mail met een reclameboodschap, dus ook voor nieuwsbrieven of eventuele marktonderzoeken waarin u een aanbod doet.

DocumentenDocumenten

mail

Wet & werkelijkheid voor non-profit – Hoofdstuk 4 – E-mail – maart 2014

e-mailmarketing

National client email report DMA UK – januari 2014

spam

Besluit ACM: Daisycon – oktober 2013

vinkje

Checklist Code E-mail – augustus 2012

brief

Artikel 11.7 Telecommunicatiewet – augustus 2012

voorzittershamer

Telecommunicatiewet volledig – juli 2012

brief3

Code Reclame via E-mail – januari 2012

tinnen kan

Memorie van toelichting wijziging Telecommunicatiewet 2010-2011 – november 2010

voorzittershamer

Memorie van toelichting wijziging van de Telecommunicatiewet 2005-2006 – augustus 2006

Memorie van toelichting aanpassing Telecommunicatiewet Europese regelgeving – april 2003

toetsenbord

Memorie van toelichting Telecommunicatiewet 1996-1997 – september 1997

data creatie

DDMA Code Listbroking – augustus 2004

  • Contact
  • Privacy Statement
© DDMA 2018