Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Advocaat-generaal adviseert Europees Hof: voor het plaatsen van advertenties tussen e-mails heb je toestemming nodig

In een nog lopende zaak bij de hoogste Europese rechter heeft de Advocaat-Generaal (AG)* een opvallende conclusie geschreven. Advertenties die tussen binnengekomen e-mails worden weergegeven moeten volgens de AG namelijk worden gekwalificeerd als ongevraagde direct marketing door middel van e-mail. Mocht het Europees Hof deze…
Lees meer
Cookies E-mail ePrivacy Verordening Legal
Nieuws |

Na vier jaar akkoord over wetsvoorstel e-Privacy Verordening

Het duurde vier jaar, maar de vertegenwoordigers van de EU-lidstaten in de Europese Raad zijn het eens over de e-Privacy Verordening. Onder het Portugese EU-voorzitterschap is het gelukt om de onderhandeling te starten met het Europees Parlement en de Europese Commissie, de laatste fase voordat…
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Waar ligt de grens tussen een servicemail en commerciële mail?

Bij het sturen van een bevestigingsmail naar een klant, is het natuurlijk slim om hierin direct naar feedback over de verleende dienst te vragen. Daarnaast kan het interessant zijn om alvast een aanbieding te doen voor toekomstige aankopen. Mag dit zomaar? Het is een onderwerp…
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Dossier: Daisycon spamverbod

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) had in 2013 aan Daisycon B.V. een boete opgelegd (Bestluit ACM) voor het overtreden van het spamverbod. Daisycon was betrokken bij het verzenden van in totaal ruim twee miljard ongevraagde commerciële e-mailberichten zonder dat de toestemming van ontvangers daarvoor…
Lees meer
AVG E-mail Legal Telecommunicatiewet
Artikel |

Wat e-mail- en telemarketeers moeten weten over de nieuwe Europese privacywet

Moeten marketeers hun opt-ins opnieuw aanvragen? En moet je onder de AVG altijd kunnen uitleggen waarom je bepaalde gegevens hebt verzameld?
Lees meer
E-mail Legal
Nieuws |

Kwaliteitsconvenant en technische richtlijnen voor e-mail service providers

De e-mail service providers (ESP’s) die zijn aangesloten bij branchevereniging DDMA committeren zich aan technische richtlijnen voor e-mailverzending. Zij hebben een convenant ondertekend waarin staat hoe zij vereisten uit de wet en de Code E-mail technisch juist inregelen. Hiermee faciliteren zij de adverteerder in het…