Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AVG E-mail ePrivacy Verordening Legal
Artikel |

Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?

Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar op grond van de klantrelatie. De vraag of dit is toegestaan onder Europese privacywetgeving ligt…
Lees meer
E-mail European Accessibility Act
Artikel |

Email accessibility: why it matters — and how to fix yours

Accessible emails: essential, not optional. Imagine opening an email and seeing only a blurry image with no explanation. Or trying to click a link that doesn’t work. For millions of people with disabilities, this is a daily reality.
Lees meer
E-mail European Accessibility Act Legal
Artikel |

Toegankelijke e-mails en de WCAG-richtlijnen: waarom en hoe?

E-mails spelen een belangrijke rol in de communicatie naar klanten en gebruikers. Zonder e-mail, kun je vaak niet eens een account aanmaken of een bestelling plaatsen. Maar hoe zorg je ervoor dat deze cruciale e-mails toegankelijk zijn voor iedereen, inclusief mensen met een beperking? In…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA E-mail
Onderzoek |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
Lees meer
AVG Digital Analytics E-mail ePrivacy Verordening
Nieuws |

Nieuw oordeel Deense toezichthouder over e-mail pixels

In een onlangs gepubliceerd besluit heeft de Deense toezichthouder (Datatilsynet) een oordeel geveld over het gebruik van e-mail pixels in nieuwsbrieven door een Deens groeifonds. Volgens de toezichthouder heeft het groeifonds geen geldige toestemming verkregen en onvoldoende geïnformeerd over het gebruik van e-mail pixels. Wat…
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Advocaat-generaal adviseert Europees Hof: voor het plaatsen van advertenties tussen e-mails heb je toestemming nodig

In een nog lopende zaak bij de hoogste Europese rechter heeft de Advocaat-Generaal (AG)* een opvallende conclusie geschreven. Advertenties die tussen binnengekomen e-mails worden weergegeven moeten volgens de AG namelijk worden gekwalificeerd als ongevraagde direct marketing door middel van e-mail. Mocht het Europees Hof deze…
Lees meer
Cookies E-mail ePrivacy Verordening Legal
Nieuws |

Na vier jaar akkoord over wetsvoorstel e-Privacy Verordening

Het duurde vier jaar, maar de vertegenwoordigers van de EU-lidstaten in de Europese Raad zijn het eens over de e-Privacy Verordening. Onder het Portugese EU-voorzitterschap is het gelukt om de onderhandeling te starten met het Europees Parlement en de Europese Commissie, de laatste fase voordat…
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Waar ligt de grens tussen een servicemail en commerciële mail?

Bij het sturen van een bevestigingsmail naar een klant, is het natuurlijk slim om hierin direct naar feedback over de verleende dienst te vragen. Daarnaast kan het interessant zijn om alvast een aanbieding te doen voor toekomstige aankopen. Mag dit zomaar? Het is een onderwerp…
Lees meer
E-mail Legal
Artikel |

Dossier: Daisycon spamverbod

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) had in 2013 aan Daisycon B.V. een boete opgelegd (Bestluit ACM) voor het overtreden van het spamverbod. Daisycon was betrokken bij het verzenden van in totaal ruim twee miljard ongevraagde commerciële e-mailberichten zonder dat de toestemming van ontvangers daarvoor…
Lees meer
AVG E-mail Legal Telecommunicatiewet
Artikel |

Wat e-mail- en telemarketeers moeten weten over de nieuwe Europese privacywet

Moeten marketeers hun opt-ins opnieuw aanvragen? En moet je onder de AVG altijd kunnen uitleggen waarom je bepaalde gegevens hebt verzameld?