Spring naar content

Ronald Dubbeldam (Measuremail), voorzitter van de DDMA commissie ESP’s  is verheugd over het convenant: “ESP’s zijn medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van het kanaal. Door het convenant te ondertekenen, geeft een ESP de adverteerder de garantie dat wettelijke normen technisch gefaciliteerd worden. Denk aan eenvoudige afmeldmogelijkheden en werkende reply-adressen. Daarnaast voldoen de ESP’s aan extra regels die zij nodig vinden voor een professioneel en verantwoord gebruik van het kanaal. Denk aan bouncemanagement  of de inzet e-mailauthenticatie als middel in de strijd tegen phishing en spoofing.”

De ESP opereert als schakel tussen de verzender en ontvanger van e-mail en speelt een belangrijke rol in e-mail deliverabillity. Alhoewel een ESP – als verzendplatform – niet meteen aanspreekpunt is bij overtredingen van de Code E-mail of de wet, willen zij de adverteerder faciliteren in zijn compliance. “Duidelijke standaarden helpen bij het tegengaan van spam en het vergroten van deliverabillity”, aldus Dubbeldam.

Substantieel deel van de markt sluit zich aan

Het Convenant is momenteel ondertekend door zeven ESP’s:

Kwaliteitsconvenant E-mail

Download (1 MB)

Council E-mail technische richtlijnen

Download (437 KB)

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA organiseert DDMA NEXT: een nieuw congres voor beslissers

DDMA organiseert op 11 oktober 2022 in Capital C in Amsterdam een nieuw congres: DDMA NEXT. Onder de noemer ‘Shaping the future’ brengt de branchevereniging beslissers op het gebied van…
Lees meer
Influencermarketing |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven   

Amsterdam, 17 mei 2022 – Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de…
Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…