Spring naar content

Ronald Dubbeldam (Measuremail), voorzitter van de DDMA commissie ESP’s  is verheugd over het convenant: “ESP’s zijn medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van het kanaal. Door het convenant te ondertekenen, geeft een ESP de adverteerder de garantie dat wettelijke normen technisch gefaciliteerd worden. Denk aan eenvoudige afmeldmogelijkheden en werkende reply-adressen. Daarnaast voldoen de ESP’s aan extra regels die zij nodig vinden voor een professioneel en verantwoord gebruik van het kanaal. Denk aan bouncemanagement  of de inzet e-mailauthenticatie als middel in de strijd tegen phishing en spoofing.”

De ESP opereert als schakel tussen de verzender en ontvanger van e-mail en speelt een belangrijke rol in e-mail deliverabillity. Alhoewel een ESP – als verzendplatform – niet meteen aanspreekpunt is bij overtredingen van de Code E-mail of de wet, willen zij de adverteerder faciliteren in zijn compliance. “Duidelijke standaarden helpen bij het tegengaan van spam en het vergroten van deliverabillity”, aldus Dubbeldam.

Substantieel deel van de markt sluit zich aan

Het Convenant is momenteel ondertekend door zeven ESP’s:

Kwaliteitsconvenant E-mail

Download (1 MB)

Council E-mail technische richtlijnen

Download (437 KB)

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Server-side tag management bij HelloFresh als essentiele factor om privacy en compliance te waarborgen

HelloFresh heeft onlangs de switch gemaakt naar server-side tagging. Het heeft ervoor gezorgd dat de maaltijdbezorger veel meer controle heeft over de tracking op hun platform dat in meer dan…
Lees meer
AVG |

KNLTB-zaak over gerechtvaardigd belang naar hoogste EU-rechter

In 2020 legde de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een boete op aan de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB). Volgens de AP heeft de KNLTB onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van KNLTB-leden…
Lees meer
AVG |

Hoe is het eigenlijk met… de e-Privacyverordening?

De Europese wetgever introduceert het ene wetgevingsvoorstel over online reclame en marketing na het andere. Interessant genoeg is het ene wetsvoorstel snel klaar, terwijl vergelijkbare voorstellen jaren ogenschijnlijk bewegingsloos in…