Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement Telemarketing
Artikel |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital Humans, ook wel Avatars of Virtual Influencers genoemd. Om te kijken hoe de markt tegen…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Members-only
Artikel |

Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast

De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie van de automatiseringsgolf die al gaande was? Welke mogelijkheden biedt generative AI voor creatie en…
Lees meer
Conversational AI Telemarketing
Whitepaper |

NIEUW: DDMA publiceert whitepaper over de inzet van conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI’, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling?…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Artikel |

Regels bij gebruik van AI: 4 juridische tips voor marketeers

Artificial Intelligence (AI) is niet langer enkel een buzzword in de wereld van datagedreven marketing. Het is een realiteit die bedrijven niet kunnen negeren. Hoewel de voordelen van AI enorm zijn, is het essentieel dat marketeers ethisch handelen en regelgeving respecteren. In dit artikel delen…
Lees meer
Conversational AI DDMA Digital Analytics Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

De DDMA Commissies Digital Analytics, Conversational AI, Search en expertgroep Marketingteam van de Toekomst krijgen versterking

De DDMA Commissies Digital Analytics en Conversational AI en de expertgroep Marketingteam van de toekomst mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Judith Ram, Director Operations bij Cloud Nine Digital (onderdeel van LevelUp Group), Brenda van den Berg, Marketingmanager bij KPN, Ruud Huigsloot,…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Inclusiviteit in algoritmes: niet discrimineren of proactieve inclusie?

Algoritmes worden steeds meer ingezet om slimme beslissingen te maken en op die manier doelgroepen te classificeren, te ranken en gedrag te voorspellen. Maar hoe doe je dit op een eerlijke en inclusieve manier? Zonder mensen uit te sluiten of te benadelen? Onder leiding van…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Search
Artikel |

12 inzichten over de invloed van ChatGPT en andere AI-tools op het search-landschap

Hoe gaan AI-tools zoals ChatGPT het search-landschap beïnvloeden? Die vraag stond centraal tijdens een recente DDMA Elite van de Commissie Search. 14 SEO- en contentspecialisten van vooroplopende merken spraken met elkaar over kansen en bedreigingen, verantwoordelijkheid, creatie en de rol van specialisten. Op basis van…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI
Artikel |

Generative AI and LLMs explained: the impact on several marketing disciplines

Recently, we published an overview article explaining what Generative AI and Large Language Models (LLMs) are and the considerations one must take into account when using them effectively for business objectives and in compliance with the law. This included possible advantages and disadvantages. However, this…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI
Artikel |

Generative AI en LLMs Explained: de impact op verschillende marketingdisciplines

Onlangs publiceerden we een overzichtsartikel met wat Generative AI en Large Language Models (LLMs) precies zijn en welke overwegingen je moet nemen als je het echt voor je bedrijfsdoelstellingen en volgens de wet wil inzetten. Inclusief mogelijke voor- en nadelen. Maar voor elke marketingdiscipline kan…