Spring naar content
  1. Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
  2. Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
  3. De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
  4. De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.

Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.

Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932

Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Versterking voor de Commissie Fieldmarketing

De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft er drie bevlogen professionals bij. Stefan Hartgers (VodafoneZiggo), Dion Hilberink (Artsen zonder Grenzen) en Sander van Eck (PARTOF) combineren een diepe praktijkkennis met een sterke…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Experimentation Hero in Focus: Timo Stegeman – From isolated tests to working in themes

Our next Experimentation Hero in our interview series is Timo Stegeman. Since February, Timo has been working at Heineken as a freelance specialist in Product Discovery and Research. He deliberately…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De grootste legal misvattingen over adverteren op social platformen

Adverteren op platformen zoals Meta en TikTok roept bij veel legal-afdelingen direct alarmbellen op. Terecht, want als marketeer ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, ook als je…