- Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
- Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
- De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
- De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.
Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.
Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932
Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.
Ook interessant
Lees meer
Artificial Intelligence
|
DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?
A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence
|
DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?
Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
AI Act
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AVG (3/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…