- Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
- Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
- De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
- De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.
Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.
Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932
Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.
Ook interessant
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
|
Univé en New York Pizza winnen Customer Data Awards 2025
Tijdens het jaarlijkse marketingevent DDMA NEXT zijn vandaag de winnaars van de Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt. De vakjury bekroonde Univé met de Data Transformation Award en New York Pizza…
Lees meer
AI Act
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: Cookiewet (2/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…
Lees meer
Artificial Intelligence
|
Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI