Spring naar content

SEO – Nieuw soort migratie én praten met de Google Assistant

De genomineerden Slimster.nl, Europcar en SKODA laten volgens de jury zien dat Nederland op SEO-gebied op hoog niveau presteert en dat strategisch inzicht gecombineerd wordt met tactische executie op wereldniveau. Slimster.nl bleek uiteindelijk de absolute topfavoriet. “Slimster.nl heeft een zeer goed uitgevoerde migratie, waarbij niet alleen het huidige verkeer wordt behouden, maar ook met een groot percentage wordt verhoogd. Migraties zoals deze komen niet zo vaak voor in Nederland. Het geautomatiseerd taggen en omleiden van afbeeldingen is goed uitgevoerd. Ook is het erg innovatief dat het mogelijk is om met Slimster.nl te praten met Google Assistant.”

SEA – Winkelgedrag vertaald naar digitale wereld

De SEA-jury is zeer onder de indruk van de winnende case van Leen Bakker, dat in de finale bol.com en A-Z Barbecue & Gourmet Party Service versloeg. “Leen Bakker maakt geweldig gebruik van een breed scala aan Google Ads-mogelijkheden om de online ervaring te repliceren die een persoon zou hebben in zijn winkel. De beste ideeën lijken vaak simpel, maar ze liggen niet altijd voor de hand om te bedenken. Leen Bakker heeft uitstekend werk verricht door het winkelgedrag van consumenten te vertalen naar de digitale wereld, met zeer goed getargete campagnes.”

Onafhankelijke, internationale jury

Volgens de jury maken de beste cases optimaal gebruik van de automatiseringsmogelijkheden van Google. Ook zijn eigen inzichten, business-data en een flinke dosis creativiteit toegevoegd om de resultaten naar een geheel nieuw niveau te tillen. De jury heeft vooral gekeken naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik.

De onafhankelijke jury bestaat uit nationale internationale search-experts: Barry Adams (Founder – Polemic Digital), Brad Geddes (Co founder – AdAlysis), Marcus Tober (Chief Innovation Officer – Searchmetrics), Kate Adams (Head of Media & Measurement Specialists NL – Google), Linda Hogenes (Owner technical SEO – Coolblue), Areej Abuali (SEO Manager – Zoopla), Frederick Vallaeys (CEO – Optmyzr) en Denise Scheel (Sr. EMEA Partner Marketing Lead – Microsoft).

Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van de DDMA en IAB Nederland, de organisatie achter het jaarlijkse Friends of Search-congres. De awards zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt. De winnaar presenteert zijn/haar case op het podium van de Kromhouthal vanmiddag. Friends of Search vindt dit jaar voor de 7e keer plaats en wegens succes dit jaar voor het eerst in het buitenland. Op 5 februari trekken de search-experts naar Brussel om dezelfde line-up aan onze zuiderburen te presenteren.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…
Lees meer
AI Act |

AI Impact Assessment voor verantwoord gebruik van AI in marketing

Hoe zorg je dat AI-systemen binnen marketing op een ethische, transparante en juridisch verantwoorde manier wordt ingezet, terwijl je bewust blijft van de mogelijke risico’s?
Lees meer
Creative |

Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…