Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AVG
Cookies
ePrivacy Verordening
Legal
Artikel
|
Drie belangrijke juridische uitspraken | december
In december zijn er opnieuw belangrijke juridische uitspraken gedaan die impact kunnen hebben op je dagelijkse praktijk als marketeer, publisher of platformbeheerder. In dit artikel lichten we drie actuele zaken uit, waaronder een uitspraak over de rol van marktplaatsen bij gebruikersadvertenties, de verhouding tussen ePrivacy…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert:Data Act (4/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
AI-training op socials: geef je als bedrijfsaccount toestemming of niet?
Toestemming geven voor AI-training op social media is ineens een strategisch onderwerp geworden. Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram bouwen generatieve AI-functies die leren van enorme hoeveelheden content. En precies daar zit voor organisaties de vraag: wat gebeurt er met onze posts als we wel…
Lees meer
AI Act
AVG
Legal
Privacy
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AVG (3/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: Cookiewet (2/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AI Act (1/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
AI Act
AVG
Digital Services & Markets Act
Legal
Artikel
|
Wat je nu moet regelen voor ads in verkiezingstijd
Toen Meta aankondigde dat het vanaf oktober 2025 geen politieke of ‘issue’-advertenties meer zou toestaan in de EU, was dat geen principedebat, maar een compliancebeslissing. De nieuwe Europese regels voor politieke reclame brengen een golf van transparantieverplichtingen, ketenverantwoordelijkheid en risico’s voor partijen die hun politieke…
Lees meer
AVG
Legal
Privacy
Artikel
|
Pseudoniem is niet altijd anoniem: duidelijkheid over datadeling met derden
Wat gebeurt er als je data deelt zonder namen, maar wél met codes? In een recente zaak rond een failliete Spaanse bank kreeg Deloitte van toezichthouder SRB honderden reacties van investeerders – gepseudonimiseerd, dus zonder namen of contactgegevens. Toch stapten betrokkenen naar de rechter: ze…
Lees meer
AVG
Digital Services & Markets Act
Legal
Artikel
|
Europese rechter over datadoorgifte VS: vertrouwen onder voorwaarden
Het Hof van Justitie van de EU heeft zich opnieuw uitgesproken over de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. De uitspraak bevestigt dat doorgifte onder het huidige Data Privacy Framework (DPF) rechtsgeldig is — voor nu. Maar de schaduw van eerdere arresten (Schrems I…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Members-only
Legal documentatie
|
DDMA Template: AI-beleid
Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee, zoals het waarborgen van transparantie, het beschermen van persoonsgegevens en het voorkomen van discriminatie.