Overzicht Actueel

DDMA verwelkomt 4 nieuwe commissieleden

Deze maand mogen wij 4 nieuwe commissieleden verwelkomen. Arno Nijland, GMP Head of Business Development a.i. bij Google, Robert Rooijakkers, SEO Manager bij KPN, Ronnie van Nieuwenhoven, Data Science en Digital Marketing Expert voor Global Retail bij ING, en Mark Drukker, Marketing coördinator bij Hartstichting, treden per direct toe tot een van onze commissies.

Arno Nijland (Google): “Digitale transformatie is in de huidige pandemie relevanter dan ooit.”

Arno heeft na zijn afstuderen in 2001 al een mooie loopbaan achter de rug, met functies bij onder meer KLM en Google. Met ruim 20 jaar ervaring in de organisatie van digitale marketingtransformaties en dankzij zijn huidige rol als consultant bij Google is hij goed op de hoogte van alle transformatieprocessen die op dit moment actueel zijn. Arno: “Binnen de DDMA Commissie Digital Marketing Transformation hoop ik met mijn kennis en ervaring de sector naar een hoger plan te tillen. Digitale transformatie is in de huidige pandemie relevanter dan ooit en zal in de komende jaren alleen nog maar urgenter worden door ontwikkelingen in ad-tech en digital marketing. Allemaal positieve ontwikkelingen ten behoeve van de internetgebruiker, de gebruiker die we binnen het digitale ecosysteem uiteindelijk dienen.”

Robert Rooijakkers (KPN): “Als organisatie moet je áltijd datagedreven te werk gaan.”

Robert RooijakkersRobert is een gepassioneerde en grensverleggende digital marketeer uit Rotterdam en heeft meer dan 12 jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde van de markt, op nationaal en internationaal niveau. Een van de kroonstukken van zijn carrière is de winst van een Dutch Search Award in 2019. Gedurende zijn hele loopbaan is hij doordrongen geweest van het feit dat je als organisatie altijd datagedreven te werk moet gaan. Hij heeft daarnaast een grote passie voor SEO, maar kijkt ook graag naar het grotere plaatje met betrekking tot search of digital marketing. Robert: “Dankzij mijn ervaring in verschillende keukens van het marketingveld heb ik een goed beeld gekregen van de manier waarop bedrijven werken en kan ik hun behoeftes goed inschatten. Binnen de DDMA Commissie Search wil ik graag het belang van veranderingen in de markt benadrukken om zo tijdig belangrijke wijzigingen onder de aandacht te brengen. Verder doorbreek ik graag de status quo om mensen en bedrijven te stimuleren verder te kijken dan hun huidige gang van zaken.”

Ronnie van Nieuwenhoven (ING): “Ik ben een groot voorstander van een holistische aanpak.”

Ronnie van NieuwenhovenMet een grote passie voor marketing en analytics is Ronnie al meer dan 20 jaar werkzaam in de financiële data-driven marketingsector. Bijna 4 jaar geleden maakte hij de overstap van Achmea naar ING Global Retail en draagt hij nu bij aan het digitaler, slagvaardiger en klantgerichter maken van ING, specifiek voor ING’s distributie van verzekeringen. Ronnie: “Als groot voorstander van een holistische aanpak, breek ik graag met alle silo’s en leg ik snelwegverbindingen tussen verschillende marketingdisciplines. Ik spreek en begrijp de ‘taal’ die daarvoor nodig is en breng zo analisten, data scientists, (digital) marketeers, IT-specialisten en compliance officers dichter bij elkaar. Met deze capaciteiten hoop ik binnen de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement een waardevolle bijdrage te leveren en mijn taak als ambassadeur voor data-driven marketing goed te kunnen vervullen.”

Mark Drukker (Hartstichting ): “Een focus op datakwaliteit kan helpen met het realiseren van duurzame en klantgerichte relaties die op den duur altijd waarde toevoegen.”

Mark is na een carrière in de kunstwereld – inclusief eigen kunstgalerie – voor het eerst in aanraking gekomen met telemarketing als marketing- en communicatiemanager bij een financiële detacheerder. Inmiddels is hij werkzaam bij de Hartstichting waar hij primair verantwoordelijk is voor het kanaal telemarketing, maar hij houdt zich ook bezig met e-mailmarketing en het werven van leads. Mark: “Door mijn 18 jaar ervaring met telemarketing weet ik dat verkoop het beste werkt als je de klant hierbij helpt. Vanuit die gedachte is een focus op de kwaliteit van data wat mij betreft een logische conclusie: het gaat je helpen met het realiseren van duurzame en klantgerichte relaties die op termijn altijd waarde toevoegen. Ik kijk uit om mijn ervaring en houding ten aanzien van dit mooie en vaak ondergewaardeerde kanaal binnen de DDMA Commissie Telemarketing in te zetten om de sector hiervan bewust te maken.